bronmus45 bronmus45
163
BLOG

Ciąg dalszy psucia Mickiewicza za namową Julki Palmer...

bronmus45 bronmus45 Rozmaitości Obserwuj notkę 7

image

 

ODA DO WIECZNOŚCI

(wg Jarosława "Zbawcy" K.)

.

Bez serc, bez ducha - same szkieletory!

Wy tłumni! Dodajcie skrzydeł!

Moherowym wzlecę światłem

W księżycowy cień bladej zmory

Kędy moich snów upiory

Z rzeczywistością dzisiaj tu splotłem

Nie przestrzegając żadnych, człowieczych prawideł...

.

Niechaj kogo duch zamroczy

Schyli dziś ku mnie całą swoją postać

Zechcąc zapewne tak na wieki zostać

Lecz nie potrafi. Z bólu się zatoczy...

Wieczności! Ty nad moim wzlatuj duchem

Busolą myśli mej steruj

Lecz też z każdym moim ruchem

Kieruj ku władzy mnie, kieruj..!!!

.

Patrzę w przyszłość - kędy władza ku mnie kroczy

Poprzez wątpiących niezmierzone tłumy

Strach moją wolę jednak wnet zamroczył!

Cóż to!.. Władza znów się w cień oddala

Jakaś siła, jakaś fala

Gna ją precz. Ja chcę gonić

Nie potrafię... Pomóżcie jej bronić!

Z moich zaś wnętrzy ciągle zło się toczy...

.

Wieczności! Dla mnie nektar władzy

Wtedy słodki, gdy smak jej samotnie kosztuję

Więc serce dla rozumu natenczas dziękuje

zaspokojoną chucią sławy, smaku sadzy...

Które to ciągle z piekieł Pan mój mi serwuje

Tu na ziemskie padoły w moje ręce kładzie

Swoją władzę. By kotły wciąż piekieł rozpalać

Moje i Jego smaki w pełni zadowalać.

.

Dzieckiem - wraz z bratem - księżyc żem zwojował

Młodzieńcem studiując prawo

Wielem Dzieł wszelkich Lenina wertował;

 One wciąż były moich nauk nawą...

Dążyłem, gdzie to czerwień kolorem nadziei

Łamiąc po drodze nieprzychylność ludu

Genami patrząc w nadniestrzańskie knieje

By tu i tam wielkich dokonywać cudów

.

Hej! wraz z towarzyszy radzieckich zamiarem

Opaszmy ziemę koliskiem!

Rozpalmy piekła nowym ogniskiem

Lenin nam Bogiem i Carem!

Dalej, myśli z posad rozumu

Nowym chcę pchnąć was torem

Aby Stalina, Putina wzorem

Panować nad ciemnią tłumów...

.

A, tutaj w kraju, gdzie zamęt panuje;

Skłócę wnet jednych z drugimi

Więc tego świata już nikt nie zratuje

Świat ich niech piekłem się staje

Ja zaprowadzę tu nowe zwyczaje

Przestaną być ludźmi wolnymi...

.

W ich to umysłach zapadnie noc głucha

Dobra żywioły gasnąć będą stale

Wolnośc nieznaną dlań pozostanie

Dla niej nie wskrzeszą znów ducha

Słyszę już nowe wołanie;

Ze mną rozpocząć chcą bale...

.

Pryska już dawne zwątpienie

W moją to zbawczą moc woli

Jam Lucyfera na Ziemi wcielenie;

Dla was ku wiecznej niedoli...

- bronmus45 -

bronmus45
O mnie bronmus45

Nerwowy samotnik spod znaku Wodnika...... Wczytując się w wypowiedzi wielkich ludzi, przedstawicieli świata kultury, czy też znakomitych i uznanych mężów stanu, czujemy pewien zastrzyk witalny na potrzeby doskonalenia swojej osobowości. Wysłuchując zaś wynurzeń Jarosława Kaczyńskiego mam obawy, aby jego małostkowość nie udzieliła się również nam - bronmus45

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości