cameel cameel
1502
BLOG

Do blogerów śledczych: Co się stało z mąką ziemniaczaną?

cameel cameel Gospodarka Obserwuj notkę 22

Salon24 gromadzi bardzo wielu blogerów, których analityczne zdolności pozwalają im tłumaczyć różne zawiłe procesy polityczne, biznesowe i medialne.

Uwaga tychże blogerów przeważnie skupiona jest na tematach z pierwszych stron gazet, drążą oni głębiej niż dziennikarze i przeważnie doszukują się jakiegoś drugiego dna.

Ja, skromny żuczek z Opola, postanowiłem zasygnalizować (w nadziei na jakieś rozwiązanie zagadki) problem może nie tak pasjonujący i na pierwszy rzut oka nieistotny:

Co się stało z mąką ziemniaczaną?

Pojawia się coraz więcej relacji związanych z paniką w zakresie detalicznej sprzedaży cukru, ceny zostały wywindowane na bardzo wysoki poziom, a mimo to ludzie dalej gromadzą zapasy. W dużych marketach, na półkach z cukrem, można spotkać ogłoszenia o ograniczeniach sprzedaży (np. do 5 kg na osobę).

Przypomina to analogiczną sytuację z cukrem, która miała miejsce przed wejściem Polski do UE. Wtedy również media nakręciły panikę wśród ludzi i ogłosiły, że cukier będzie kosztował 4 zł/kg. Ludzie rzucili się do sklepów, babuleńki na osiedlach organizowały kilkuosobowe kursy do marketów po zapasy dla rodziny i znajomych.

Skończyło się to podobnymi scenami z reglamentacją cukru, ale niczym więcej.

Po wejściu do UE nie nastąpił żaden skokowy wzrost cen białej smierci, a ludzie zostali z zapasami drogiego cukru.

Tym razem jednak, w odróżnieniu od przywołanej cukrowej gorączki, zauważyłem że w marketach całkowicie zniknęła mąka ziemniaczana. Ponieważ media poruszają temat wyłącznie cukru, nie mam informacji, czy sprawa dotyczy także innych części kraju, czy tylko Opolszczyzny. 

W Opolu poszukuję mąki ziemniaczanej od kilku dni, zwiedziłem różne markety i dyskonty. Duże, małe, polskie i zagraniczne, jednak w każdym bez wyjątku, półka z mąką ziemniaczaną była pusta! Nie tak jak w przypadku cukru, który jest reglamentowany, drogi, ale dostępny. Mąki ziemniaczanej nie ma wcale.

Szczerze mówiąc absurdalne wydaje mi się, aby w kraju buraków i kartofli, zabrakło cukru (z buraków) i mąki ziemniaczanej, jednak coś chyba jest na rzeczy.

Z czego moja żona zrobi teraz kluski śląskie?

cameel
O mnie cameel

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka