cerber cerber
186
BLOG

E.Klich powiedział na podkomisji do spraw transportu lotniczego.

cerber cerber Polityka Obserwuj notkę 7

 

 

"I wchodzę  do tego pomieszczenia, jest pan minister Paruluski i od razu no, powiedziałbym dosyć ostro, powiedział mi, że ja w ogóle nie potrafię działać, ja utrudniam pracę prokuraturze, a w ogóle ja ustawiłem…, przyjąłem jako załącznik 13 do procedowania i działam na szkodę Polski. To były bardzo mocne słowa i ja sobie je zapisałem zaraz wieczorem. Więc w tej sytuacji nie wiem, o co chodzi. Ja mówię, ja muszę procedować według załącznika 13 i wymaga tego ode mnie pan Morozow. On mówi: nie przyjmuję tego do wiadomości. A skąd jeszcze minister, bo ja z ministrami rozmawiałem telefonicznie często i tak w tych nerwach nazwałem go ministrem. On mówi, tak, powinien pan mnie nazywać ministrem, bo jestem ministrem. No więc dla mnie już do końca życia będzie ministrem. Nie wiem, jak to tam wygląda prawnie, ale jak minister to minister, trzeba szanować. Ja ministrów szanuję wszystkich.

Skończyło się  to tym. Ja mówię to chodźmy do Morozowa, wyjaśnijmy. Ale idziemy i ja mówię: ale pan zna angielski? Nie. No to, w jakim języku? A rosyjski pan zna? Nie. No to, w jakim języku pan będziemy? A wtedy jeszcze nie mieliśmy tłumacza. Ale już pani Ewa Fiszer z ambasady, która bardzo się zajęła sprawą i już jechała z tłumaczką, co prawda z dziewczyną ze szkoły średniej czy podstawowej ze Smoleńska. Jak ona zobaczyła ogrom spraw i wagę…

(...) I mówię do pana Paruluskiego: panie ministrze, to poczekamy jak będzie tłumaczka, bo jak będę z Morozowem mówił po angielsku, jemu tłumaczył, to przecież on nie uwierzy, że ja będę prawdę tłumaczyć, będzie podejrzewał, że ja tu coś knuję. No, ale 5 minut czekamy, jeszcze by to trwało chyba z 15. On mówi: nie, ja mam czynności i muszę wyjść. No i wyszedł. I na tym się skończyło."

link

/urywki z tego przesłuchania prezentowane były w programie "Warto rozmawiać" 24.06.2010/

 

Bohaterowie z tekstu powyżej:

Krzysztof_Parulski - Naczelny Prokurator Wojskowy

Edmund_Klich - szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Aleksiej Morozow - Międzypaństwowa (Rosyjska) Komisja Lotnicza

 

--------------------------------------------------------------

 

Komientara nie budiet ...

 

 

cerber
O mnie cerber

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka