ciamciaramcia ciamciaramcia
486
BLOG

Przypadek czy rozkład Państwa ?

ciamciaramcia ciamciaramcia Polityka Obserwuj notkę 2

W Polsce zdarzył się kolejny nieszczęśliwy wypadek infrastrukturalny, w którym zginęło kilkanaście osób. Mam wrażenie, że mamy straszne zagęszczenie tych wypadków ostatnio. Czy to moja interpretacja czy fakty ?

By odpowiedzieć na to pytanie przygotowałem wykres katastrof kolejowych w Polsce jako źródło przyjmując Wikipedię. Na wykresie widzimy, że wypadki są zgrupowane w trzech wyspach. Pierwsza wyspa to okolice 1977-81, druga wyspa to okolice 1986-89 i po długiej przerwie mamy teraz trzecią wyspę. Przypadek ? Przypadek.

 

Na wykresie dodatkowo zaznaczyłem wypadki samolotów pasażerskich: 1980, 1987 i 2010. Katastrofa w Mirosławcu (2008) to  co prawda wypadek samolotu odbywającego wojskowy lot pasażerki, ale mimo wszystko samolotu transportowego.

Wypadki nie zdarzają się losowo. Widzimy jednoznaczne zgrupowania. Dodajmy, że po pierwszej wyspie w Polsce gen. Jaruzelski wprowadził Stan Wojenny a potem Polska ogłosiła bankructwo (przestała spłacać obligacje). Po kolejnej wyspie nastąpił upadek Państwa zwanego PRL,  który został zastąpiony III RP. Nastąpiło też częściowe bankructwo – Polska przestała spłacać obligacje trzymane w prywatnych rękach i skupowała je potajemnie po 22 centy na dolarze.

Jak widzimy, dwie poprzednie wyspy katastrof były objawem rozkładu państwa i zapowiedzią, poważnych zmian politycznych i bankructwa. Ale tym razem będzie inaczej.

jestem fanem ciamciaramcyzmu

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka