corrigenda corrigenda
26
BLOG

Co myślicie o zawieraniu pisemnych umów z politykami?

corrigenda corrigenda Polityka Obserwuj notkę 14

Przed wyborami przedstawiamy kandydatom listę postulatów (do negocjacji), a w razie consensusu podpisujemy z nimi pisemną umowę na realizację postulatów,  w czasie kadencji obserwujemy i napominamy.

Po końcu kadencji polityk ma zdać sprawozdanie pod grożbą utraty  absolutorium na następne kandydowanie, Elektorat mógłby nawet dochodzić w sądzie spraw ze skutkiem kary więzienia, lub kary finansowej na hospicja. Nie dotrzymanie umowy jest karalne, o ile nie ma zewnętrznych  przeszkód do jej wypełnienia.

To zdyscyplinowało by polityków bardzo.

 

Do tego musimy być elektoratem świadomym czego chcemy i zorganizowanym, czyli dojrzałym.

 

Co wy na to?

corrigenda
O mnie corrigenda

"Z góry przyjmuję, że są we mnie trzy [rodzaje] myśli, a mianowicie jedna myśl moja, tj. powstająca z mojej tylko wolności i woli, dwie zaś inne przychodzą do mnie z zewnątrz, jedną od ducha dobrego, druga od ducha złego."- I. Loyola-ćwiczenia duchowne ................ Aby zarówno dający Ćwiczenia Duchowne, jak i przyjmujący je bardziej pomagali sobie wzajemnie i postępowali [w dobrem], trzeba z góry założyć, że każdy dobry chrześcijanin winien być bardziej skory do ocalenia wypowiedzi bliźniego, niż do jej potępienia. A jeśli nie może jej ocalić, niech spyta go, jak on ją rozumie; a jeśli on rozumie ją źle, niech go poprawi z miłością; a jeśli to nie wystarcza, niech szuka wszelkich środków stosownych do tego, aby on, dobrze ją rozumiejąc, mógł się ocalić.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka