corrigenda corrigenda
27
BLOG

Metropolita nie pozwolił wnieść do katedry trumny komunisty

corrigenda corrigenda Polityka Obserwuj notkę 18

Metropolita wileński sprzeciwił się wniesieniu do katedry trumny komunisty, b. prezydenta Litwy Algirdasa Brazauskasa.

Trumna z ciałem zmarłego b. prezydenta Litwy Algirdasa Brazauskasa nie zostanie wniesiona w dniu pogrzebu do wileńskiej katedry, gdzie zostanie odprawiona żałobna msza święta. Zdecydowała o tym komisja ds. organizacji pogrzebu. Wniesieniu trumny z ciałem  Brazauskasa, który był komunistą, sprzeciwił się metropolita wileński, kardynał Audrys Juozas Baczkis.

gazetapolska.pl/artykuly/kategoria/58/3262

 

Jakie będą konsekwencje tej odważnej postawy Kościoła którą obserwujemy coraz częściej? Można się tylko domyślać.

Niech Boża Opatrzność ma nas w swojej opiece.

corrigenda
O mnie corrigenda

"Z góry przyjmuję, że są we mnie trzy [rodzaje] myśli, a mianowicie jedna myśl moja, tj. powstająca z mojej tylko wolności i woli, dwie zaś inne przychodzą do mnie z zewnątrz, jedną od ducha dobrego, druga od ducha złego."- I. Loyola-ćwiczenia duchowne ................ Aby zarówno dający Ćwiczenia Duchowne, jak i przyjmujący je bardziej pomagali sobie wzajemnie i postępowali [w dobrem], trzeba z góry założyć, że każdy dobry chrześcijanin winien być bardziej skory do ocalenia wypowiedzi bliźniego, niż do jej potępienia. A jeśli nie może jej ocalić, niech spyta go, jak on ją rozumie; a jeśli on rozumie ją źle, niech go poprawi z miłością; a jeśli to nie wystarcza, niech szuka wszelkich środków stosownych do tego, aby on, dobrze ją rozumiejąc, mógł się ocalić.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka