autor: DamianC.
Źródło: Ł. Warzecha, Lech Kaczyński, Ostatni wywiad, Warszawa 2010.
autor: DamianC. Źródło: Ł. Warzecha, Lech Kaczyński, Ostatni wywiad, Warszawa 2010.
damiannc damiannc
963
BLOG

Nie będzie przerwy ws. Smoleńska

damiannc damiannc Polityka Obserwuj notkę 20

 „Szczątki Tu-154M przemieszane z ziemią i zepchnięte do betonowych hangarów na lotnisku Siewiernyj. W takich warunkach przechowywane były szczątki prezydenckiej maszyny, gdy powstawały raporty rosyjskiego Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego i polskiej komisji pod przewodnictwem ministra Jerzego Millera. Polska prokuratura przyznaje, że w takich warunkach fragmenty prezydenckiej maszyny leżały do jesieni 2012 roku, a znaczna ich część leży w hangarach do dzisiaj” – informuje portal Interia.pl

Dla człowieka, który nie zajmuje się na co dzień badaniami katastrof lotniczych taka informacja mówi jedno. Badania wraku prezydenckiego TU-154 odbywały ad hoc – bez szczątków, bez wnikliwej analizy zniszczonych części samolotu. Jak można dokładnie zbadać części rozbitej maszyny, które zamiast oddzielone skrupulatnie jedno od drugiego, leżą zmasakrowane w hangarze jak sterta blachy i metalu przeznaczona na złom? Czy raport z miejsca wypadku, który powstał wskutek tak przyjętej metodologii badań może być rzetelny?

Donald Tusk błagał swego czasu o jeden dzień przerwy w sprawie Smoleńska. Niestety przez zaniechania podstawowych działań rządu i Prokuratury, premier i partia rządząca nie będą mogli zapomnieć o Smoleńsku jeszcze przez długi czas. Przykład tej tragicznej katastrofy w stosunku do ekspertów od lotnictwa, powinien być raczej opisany w kategorii: „jak się nie bada katastrof lotniczych”, bo w tej sprawie państwo nie zdało egzaminu. 

damiannc
O mnie damiannc

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka