Portal wirtualnemedia.pl cyklicznie prezentuje profil widowni programów telewizyjnych, dzięki czemu pozwala obalać mity, jakoby audycje tworzone przez nadwornych propagandystów PO cieszyły się uznaniem osób młodych, wykształconych, z wielkich miast. Ja, z kolei, systematycznie do owych profili w swych notkach wracam, bo uważam, że godne są propagowania.
I tak, dzisiaj wirtualnemedia.pl opublikowały charakterystykę osób śledzących na antenie TVN wyczyny wielbiciela psich kup (ale tylko w polskiej fladze), tuskowego „ziomala” – Kuby Wojewódzkiego. Nie pozostawia ona żadnych złudzeń: widownia tego koniunkturalnego pajaca nie jest ani młoda (ponad 40% oglądających te do bólu przewidywalne nudy to osoby, które ukończyły 50 lat, z czego osób w wieku 60+ jest bez mała 20% i stanowią one najliczniejszą kategorię wiekową), nie jest – przynajmniej formalnie – wykształcona (z górą 80% to osoby z wykształceniem podstawowym lub średnim), i niekoniecznie zamieszkuje wielkie miasta (mieszkańcy wsi, miasteczek i niedużych miast wielkości np. Piły czy Konina, to blisko 60% widzów).
Wobec takiego przekroju oglądaczy wypocin Wojewódzkiego wcale mnie nie dziwi coraz bardziej rozpaczliwe zaklinanie przez niego i jemu podobnych rzeczywistości, która ostatnio jakby częściej pokazuje, iż najmłodsi wyborcy coraz chętniej deklarują poparcie dla Prawa i Sprawiedliwości. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby - podobne do opisanych tutaj - badania dotyczące profilu słuchaczy Radia Maryja ujawniły, że to właśnie ono jest znacznie częściej wybierane przez ludzi autentycznie młodych, solidnie wykształconych i zamieszkujących naprawdę duże miasta. Tyle, że tabuny Markowskich, Krzemińskich i innych tzw. socjologów i tak będą nas z każdego ekranu i głośnika zapewniały, że jest dokładnie odwrotnie... Wróć! Będą zapewniały nie tyle NAS, co ICH - lemingów naprawdę oglądających Wojewódzkiego, Liza czy Olejną. A one dalej będą wierzyły, że słuchanie i oglądanie tych obrażających rozum i przyzwoitość propagandystów cudownie odmładza, edukuje i dodaje światowego sznytu. Ciekawe, czy kiedykolwiek zrozumieją, jak mocno są oszukiwane?
Profil widowni “Kuby Wojewódzkiego”
|
ADH % |
AFF |
Płeć |
Mężczyźni |
35,48% |
74 |
Kobiety |
64,52% |
125 |
Wiek |
4-9 |
0,47% |
8 |
10-15 |
1,73% |
25 |
16 - 19 |
3,69% |
66 |
20 - 24 |
5,01% |
64 |
25 - 29 |
9,87% |
111 |
30 - 34 |
10,67% |
129 |
35 - 39 |
10,47% |
142 |
40 - 44 |
10,02% |
156 |
45 - 49 |
5,87% |
85 |
50 - 54 |
9,81% |
122 |
55 - 59 |
12,53% |
162 |
60+ |
19,86% |
98 |
Wlk. miasta |
Wieś |
25,05% |
64 |
< 50 tys. |
22,02% |
92 |
50-100 tys. |
10,85% |
126 |
100-200 tys. |
12,76% |
158 |
> 200 tys. |
29,33% |
146 |
Zawód |
Top management |
13,23% |
152 |
Pracownicy średniego szczebla |
23,31% |
155 |
Pracownicy fizyczni i rolnicy |
19,48% |
98 |
Emeryci |
26,51% |
103 |
Inni |
17,48% |
57 |
Wykształcenie |
Podstawowe |
39,63% |
88 |
Średnie |
40,58% |
137 |
Wyższe |
17,59% |
140 |
Inne |
2,20% |
17 |