Don Camillo Don Camillo
812
BLOG

Pendolino czyli jak dojechać z punktu A do B

Don Camillo Don Camillo Polityka Obserwuj notkę 17

Wszyscy się cieszą (prócz wiecznych malkontentów), że Pendolino nadjeżdża. Można o tym przeczytać np. tutaj: http://tvp.info/informacje/biznes/pendolino-dla-polski-na-testach/11463335

Cieszymy się zwłaszcza my, pasażerowie, bo Pendolino będzie jechał nie 160 km/h jak obecne pociągi, ale 200 km/h, a kiedyś (jak tory będą wszystkie wyremontowane), to nawet 250!

W związku z tym, już dziś (czyli jak Pendolino, co jest już gotowe, dojedzie do Polski) będziemy pokonywać "trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., do Krakowa – w 2 godz. 15 min, do Katowic – w 2 godz. 10 min, do Wrocławia – w 3 godz. 30 min".

Jak ja się ucieszyłem! Ale mimowolnie wziąłem kalkulator i policzyłem. Jak w szkole, zadanie po pociągach jadących z punktu A do punktu B.

1. Z Warszawy do Gdańska jest 280 km (w linii prostej), a drogami 340 km. Przyjmijmy tę drugą wartość. Z jaką prędkością będzie jechał pociąg, nie stając po drodze, żeby dojechać w 2 godziny 40 minut?

Odpowiedź: 127,5 km/h.

2. Z Warszawy do Krakowa jest 250 km (w linii prostej), a drogami 290 km. Przyjmijmy tę drugą wartość. Z jaką prędkością będzie jechał pociąg, nie stając po drodze, żeby dojechać w 2 godziny 15 minut?

Odpowiedź: 128,9 km/h.

3. Z Warszawy do Katowic jest 260 km (w linii prostej), a drogami 290 km. Przyjmijmy tę drugą wartość. Z jaką prędkością będzie jechał pociąg, nie stając po drodze, żeby dojechać w 2 godziny 15 minut?

Odpowiedź: 133,8 km/h.

4. Z Warszawy do Wrocławia jest 300 km (w linii prostej), a drogami 356 km. Przyjmijmy tę drugą wartość. Z jaką prędkością będzie jechał pociąg, nie stając po drodze, żeby dojechać w 3 godziny 30 minut?

Odpowiedź: 101,7 km/h.

I teraz jestem w kropce. Albo coś źle policzyłem, albo to całe Pendolino nam psu na budę.

Don Camillo
O mnie Don Camillo

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka