dzierzba dzierzba
643
BLOG

Nie bredzę, tylko nie mówię z sensem

dzierzba dzierzba Polityka Obserwuj notkę 12

„Nie przegrałam, tylko nie zwyciężyłam”. Tak wynik wczorajszych wyborów w Elblągu miała podsumować kandydatka PO. Przyznaję, że czytając ten tekst miałem w pierwszym momencie ochotę szyderczo się roześmiać. Jednak po chwilowym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że coś w tym jest, że być może jesteśmy świadkami narodzin nowego, prawdopodobnie już wkrótce bardzo użytecznego trendu w nowomowie platformianej. Dlatego tez poniżej pozwalam sobie przedstawić kilka utrzymanych w tej uroczo logicznej poetyce propozycji. Za darmo. W sam raz na kolejne wybory:

 

„Nie zwiększyłem zadłużenia państwa, tylko nie zatrzymałem jego narastania”

 „Nie podniosłem wieku emerytalnego, tylko nie odrzuciłem jego podwyższenia”

„Nie oddałem śledztwa smoleńskiego Rosjanom, tylko nie zostawiłem go w Polsce”

„Nie zamiotłem afery hazardowej pod dywan, tylko nie nadałem jej rozgłosu”

„Nie zostawiłem Sławka Nowa na stanowisku, tylko go nie zdymisjonowałem”

„Ewa Kopacz nie kłamała twierdząc, ze przeszukano starannie miejsce katastrofy, tylko nie powiedziała całej prawdy”

„Nie jest tak, że mam zamiar obniżyć wiek szkolny, tylko nie chcę, żeby był tak wysoki”

„Nie przepłaciłem za Stadion Narodowy, tylko na nim nie oszczędzałem”

 „Nie obarczałemm winą za niekorzystny pakt klimatyczny śp. Lecha Kaczyńskiego, tylko nie podkreślałem, że ja go podpisałem”

"Sławek Nowak nie nosił drogich zegarków, tylko nie zakładał tanich"

 „Niesiołowski nie negował danych mówiących o głodnych dzieciach, tylko twierdził, że są też najedzone”

„Ligia Krajewska nie skompromitowała się wywiadem u Mazurka, tylko nie do końca dobrze wypadła”

„Nie pomylono ciał ofiar katastrofy smoleńskiej, tylko niewłaściwie je zidentyfikowano”

„Trasa Toruńska nie została zalana, tylko nie była odpowiednio odwadniana”

„Nie trzeba było unieważniać przetargów na wywóz śmieci, tylko należało je ponownie przeprowadzić.”

„Nie mamy wcale zaprzyjaźnionych mediów i dziennikarzy, tylko liczba nam nieprzychylnych jest ograniczona”

 

dzierzba
O mnie dzierzba

"Dzierzba mimo bliskiego pokrewieństwa z wróblami, sikorami czy kanarkami, zachowuje się jak ptak drapieżny. Aktywnie poluje na duże bezkręgowce (głównie owady) oraz drobne płazy, gady, ssaki, a nawet inne gatunki ptaków. Po złapaniu zdobyczy często nie zjada jej od razu, lecz zawiesza na kolczastych krzewach, drutach lub wkład między rozwidlenia gałęzi drzew." Tak powstają tzw. spiżarnie dzierzb. ADRES E-MAIL - Czy już Ci pisałem, że to oto miejsce jest symbolem mojej niezależności i wiary w wolność jednostki? - Jakieś pięćdziesiąt razy... /Veszett a világ/ motto: Mówisz, że chcesz zostać pisarzem, to po prostu zwykły egoizm; chcesz wyróżnić się spośród marionetek i zostać ich animatorem. W istocie nie ma różnicy między tym, co chcesz robić, a malowaniem się kobiet... /Abe Kobo. Kobieta z wydm./ motto2: W każdej epoce, w każdym kraju zawsze istniały dwa stronnictwa: reakcji i postępu./Maurice Druon. Król z Żelaza/ Ludzie najczęściej stają się biegaczami, ponieważ tak ma być./O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu. Haruki Murakami/ spiritus flat ubi vult Zapraszam do zwiedzania mojej spiżarni

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka