ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz
274
BLOG

Requiem dla strefy euro.

ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz Polityka Obserwuj notkę 5
 
Gdyby mnie ktoś zapytał o najkrótszą definicję Euro, odpowiedziałbym tak:
 
sztuczna waluta wymyślona przez szulerów dla frajerów.
 
W tym momencie mógłbym  przestać pisać ten felieton, bo puentę zdradziłem już w pierwszym zdaniu, ale zaryzykuję - może uda mi się znaleźć kolejną.
 
Podobno ludzie dzielą się na zwolenników i przeciwników waluty  Euro – no, są jeszcze tacy, co nie mają w tej materii zdania , ale skoro nie mają zdania, to są , jakby to modnie i na czasie określić wykluczeni, toteż ja ich pozostawiam Panu Arłukowiczowi, który za opiekę nad nimi, od paru dni bierze ministerialną pensję , uzupełnioną o brykę, sekretarkę i obciach.
 
Piszę  podobno,  bo ja jestem zwolennikiem i to wręcz entuzjastycznym, ale rozpadu strefy euro, co oznacza że jestem zwolennikiem i to nawet dubeltowym: i euro i rozpadu naraz.
 
Sama możliwość rozpadu strefy euro jeszcze rok temu, gdy pisałem tekst Jak Grecy Brukselę itd. itp.wydawała o się zupełną fantazją, ale dziś już jest równie zupełną, choć kamuflowaną rozpaczliwymi zaklęciami eurokratów,  realnością.
 
Portugalia, której premiera , obiecującego Portugalczykom  krew, pot i łzy, rzeczeni Portugalczycy pognali w diabły, otrzymała 78 miliardów Euro pomocy, w tym i nasza – dobrowolna składka.
 
10 milionów Portugalczyków dostanie 78 miliardów Euro, to tak, jakby 36 milionów Polaków dostało tych miliardów Euro ponad 280 – rany boskie…
 
A nasz minister finansów, szykuje nam podatkową rzeź , chcąc nas skubnąć na 60 miliardów złotych  (ale dopiero po wyborach), zamiast – proszę darować żargon –  skołować  280 miliardów w Brukseli? Przecież nas tam lubią i ten, no – cenią?
 
Jaki jest morał, z tego, popisanego powyżej, pardon - bajzlu?
 
Bardzo prosty:
 
wejście Polski do strefy Euro jest tak samo pewne, jak to, że dzisiejsi 30 latkowie dostaną emerytury.
 
Ja obstawiam, że zamiast emerytur, dostaną   kieszonkowe – panie, na waciki, panowie – na małpkę palikotkę.
 
A i to, jeśli ówczesny minister finansów nie będzie musiał dać ekstra premii milicji, bo za gołą pensję już lać protestujących nie będą chcieli.
 
 
 
 
 
 
 

  

Kopiowanie do użytku publicznego, zamieszczonych na tym blogu tekstów, możliwe jest tylko za moją zgodą. Kamieniec Podolski - stąd pochodzi moja rodzina

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka