The Republic of Poets The Republic of Poets
107
BLOG

Tatarka: Rekolekcje

The Republic of Poets The Republic of Poets Kultura Obserwuj notkę 0

 

 RZEKA CZARNA
 
Już daleko mi do ciebie rzeko –
Zarośnięty brzeg. W mętną wpadłam toń
Zadumy, coraz bliżej martwy step.
 
Twe źródło bije w przejrzyste wspomnienie…
Stoję nad lustrem wód, łowię swą twarz
Z fal i z plusków aż dziecięcy brzmi śmiech.
 
Miecz tataraku tnie młode nogi,
A mokry piasek oblepia stopy
I galop koni ich nie dogoni.
 
Już daleko mi do ciebie rzeko –
Czarna rzeko ma, przejrzysta twa toń,
Obracasz kołem młyńskim myśli zwój.
 
Ktoś teraz płynie z nurtem Krutyni,
Żółty zrywa grążel, na wodzie liść
Zostaje – zielone serduszko.


Lubimy plotkować

Lubimy plotkować o kobietach, o żonach i o starych pannach,
Bo są wszędobylskie, tajemnicze i seksowne.

Może są z rubieży lub z sąsiedztwa,
Używają czerwonego koloru szminki,

Mówią ustami proroków lecz zawsze odsłaniają tajemnicę kobiecości –
Dobrowolnie i poetycko.

 
REKOLEKCJE

1.

Ktoś klęknął obok mnie Panie,
Wchodząc w krąg modlitewnej zadumy.

Czy stawiasz mnie obok tego,
Którego szukałam przed chwilą?

Już ta samotność krążyła wokół,
Nieraz widziałam, szła mi naprzeciw –
Lecz był obcy jakby nie z tego świata.

Jak rozeznać, gdy zdrętwiałam
Aż po drewniane kolana…
 
Gdy fala po fali spływa strachem
Po moim mózgu
Wstaję drewniana i na drewnianych nogach uciekam.

 2.

Nie jestem chyba morzem natury,
Ale sadzawką zrudziałą –
Żabi mam rechot.

Kto we mnie jest i w jakich przestworzach się odnajdę?
Ten przypływ i odpływ
Do i od Twej miłości Panie –
Karuzelą a nie krąglizną przeznaczenia.

Buja się łajba i nie płynie we właściwą stronę.
Ileż jeszcze brzegów zobaczę,
I powiem nie tu, nie tu zostanę,
Nie tu się zakotwiczę.

                                                               

                                                                            

                                                                      24 marca 2015r


 

 

3 wiersze zgłoszone przez Autorkę na III Festiwal *Th’Republic of Poets. Blogosfera Polska 2015* w Kategorii ‘Antologia poetów publikujących w Poetry&Paratheatre’
 

 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

blog techniczny, komunikaty, informacja 2015, 2014, 2013 Festiwalu Poezji i Form Sieciujących *Th'Republic of Poets* Blogosfera Polska Polska Zona Językowa Polish Zone.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura