geoal geoal
4759
BLOG

Ja tu tylko sprzątam

geoal geoal Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 482

Specjalnie powołany przez Prezesa Rady Ministrów i opłacany z naszych podatków Zespół ds. wyjaśniania polskiej opinii publicznej wszelkich kwestii związanych z katastrofą smoleńską, odtrąbił kolejny sukces.

na dorocznej konferencji Międzynarodowego Zrzeszenia Badaczy Wypadków Lotniczych (ISASI) członkowie Zespołu przedstawili na dwóch panelach technicznych zagadnienia związane z badaniem wypadku samolotu Tu-154M pod Smoleńskiem.
W ramach seminarium wojskowego przedstawiono wnioski z raportu i przeprowadzonego badania oraz zagadnienia organizacyjne dotyczące badania wypadku samolotu wojskowego na terytorium obcego państwa. Opisano proces badawczy i uzyskane wyniki oraz różnice pomiędzy raportami MAK i KBWLLP. Zarówno reakcje audytorium, jak i rozmowy w kuluarach potwierdzały uznanie dla KBWLLP za przeprowadzenie niezależnego badania w tak trudnych warunkach organizacyjnych”.


Wielka Victoria, ogłoszona na papierze czyli ekranie przeglądarki wyświetlającej zawartość rządowej strony http://faktysmolensk.gov.pl/aktualnosci/katastrofa-smolenska-na-miedzynarodowym-forum , co sugeruje wyjazd w ramach działalności Zespołu Laska (przypomnę 37,5 tyś zł miesięcznie z kieszeni podatników), wzmocniona zastanawiającym komentarzem Macieja Laska na twitterze
Miny specjalistów z sali były bezcenne

skłania do uważniejszego spojrzenia na salę obrad, na pytania zadawane przez licznych ekspertów, na odpowiedzi udzielanie przez M.Laska (członek KBWLLP, szef PKBWL, szef Zespołu rządowego) oraz W.Jedynaka (członek KBWLLP, niedawny członek PKBWL, członek Zespołu rządowego). Pozostańmy przy jednym pytaniu od lat nurtującym opinię społeczną, na które brak jest odpowiedzi w raporcie komisji Millera, a dotyczącym fizycznych aspektów katastrofy: upadek z niewielkiej wysokości z prędkością 270km/h nie pozostawił śladów w terenie. Eksperci odpowiadają:

Wiesław Jedynak: pytania proszę kierować do odpowiednich czynników...
-Pracuje Pan nad tym tak długo, że musi pan być w stanie odpowiedzieć na tak proste pytanie?. Czy zadawał pan sobie to pytanie?
Wiesław Jedynak: ja jestem pilotem,nie jestem lekarzem, nie jestem fizykiem

-Mamy fizyka tutaj
Maciej Lasek: Ja też nie jestem fizykiem jestem doktorem dynamiki lotnictwa, ale można wysyłać nam pytania i przygotujemy odpowiedzi.

Miny specjalistów z sali byłyby bezcenne, "proszę pisać to odpowiemy w terminie 2 tygodni", gdyż pytania te padły w kuluarach, według relacji obu ekspertów Zespołu Laska na sali poszło im lepiej. Czekamy więc na obszerniejszą relację z obrad i dyskusji, gdyż jak informowała Ewa Stankiewicz została tam umieszczona kamera, w celu rejestracji przebiegu wystąpienia, co wywołało gwałtowne protesty Macieja Laska, włącznie z rezygnacją z wygłoszenia własnego referatu.


 

geoal
O mnie geoal

"Idź wyprostowany wśród tych, co na kolanach"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka