W związku z pojawieniem się w przestrzeni publicznej informacji o szczątkach ludzkich odnalezionych na samym początku wrakowiska, wielu analityków zostało zmuszonych do ponownego przeanalizowania własnego wyobrażenia o mechanizmie niszczenia konstrukcji Tu-154M.
Fragment konstrukcji i szczątki ludzkie na głębokości 1 metra, to przemawiało do wyobraźni, zwłaszcza gdy będzie się pamiętało o miejscu i czasie zdarzenia. Końcówka rosyjskiej zimy, jeszcze zwały śniegu widoczne w zacienionych miejscach, zwłaszcza zalesionych, wczesny poranek, jak nic przed oczami wyświetlając się obrazy odwrotu Wielkiej Armii traktem smoleńskim. Aby oszacować energię niezbędną do uzyskania takiego efektu należy zidentyfikować tajemniczy fragment konstrukcji. Sięgnijmy więc do jak zwykle niezawodnego Laska.
Sektor 12
Wraca wre
spójrzmy na prawą stronę Tu-154M,
a zwłaszcza na jeden fragment
gdyż w początkowych sektorach, w pobliżu statecznika pionowego, Lasek identyfikuje fragmenty tej burty (prawy górny narożnik otworu drzwi 2R)
Natomiast lewy dolny narożnik został odnaleziony kilkadziesiąt metrów dalej, za kokpitem,
Skoro prawa burta została wyjaśniona to przyjrzeć się wypada lewej stronie, która wcześniej miała kontakt z gruntem, a tym samym działały na nią większe siły, co skłania do poszukiwania znalezisk w sektorze 12. W tym przypadku Lasek nabrał wody w usta, chłopaki z KBWLLP strzelili 1500 fotek, z czego większość jest ukryta przed opinią publiczną, pozostaje powołać się na „braterstwo broni i psa Szarika”.
Rosja to jednak wielki kraj i mocarstwo, z okazji kolejnej rocznicy CSI России eksperci przedstawili swoje dokonania, przekonując iż przestępca nie ma szans, nawet po 20 latach prawda zwycięży dzięki pracy biegłych analizujących materiał dowodowy. Zaprezentowano metody szkolenia, ubarwione instruktażowym materiałem zdjęciowym zalegającym w ich gablotkach,
Nie ma wątpliwości, że ta scena przedstawia realną sytuację opisaną w protokołach rosyjskich śledczych, a widoczny u dołu element to ten tajemniczy fragment konstrukcji wbity na 1 metr głęboko. Mając w pamięci wygląd krawędzi prawych drzwi, można przyjąć iż widoczny czerwony pas konstrukcji, wystający z wykopu, przedstawia boczną krawędź lewych drzwi 2L wbitych pionowo na głębokość rzeczonego 1 metra, wewnętrzna budowa drzwi sprzyja powstaniu obrażeń opisanych w protokole
Panowie inżynierowie, liczydła w dłoń
PS Linku do rocznicowego tekstu nie podaję, gdyż w России nikt nie bawi się w plamkowanie wrażliwych miejsc, wszak za Bugiem rozbite samochody z „pozostałościami” prezentuje się na postumentach jako znak „Czarny punkt” w wersji 3D. Zaprezentowana wewnętrzna strona drzwi nie obrazuje konktretnych drzwi 2L, to poglądowe obrazowanie
źródło: http://geoal.salon24.pl/632395,zagadkowe-szczatki