greasemonkey greasemonkey
188
BLOG

03 Opera! skrypt usprawniający działanie salonu dla użytkowników

greasemonkey greasemonkey Polityka Obserwuj notkę 32

a poza tym to...

full wypas mucha nie siada ja cie kręce i łomatko!!!

wiem że sam to mówię ale pomysł followa sprawdził się tak dobrze że jestem w szoku :)

follow dorobił UI do skryptu które dokończyłem, dorzuciłem do skryptu i patrzcie! aż się pokusiłem o screenshoty:

co widać: liczba komentarzy na stronie, liczba komentarzy na mojej ostatniej notce (których nie przeczytałem), liczba  komentarzy- których nie przeczytałem w notkach na które jestem zasubskrybowany, dymek służący do subskrybcji i guzik do zmiany sposobu wyświetlenia ui.

wersja minimalna:


wersja średnia (ukryte subskrybcje)

 

wersja full:

 

a tu widać że jeśli jestem na notce którą mam zasuskrybowaną to...

dymek jest zielony. jakdymek jest zielony to subskrybujemy kliknięcie spowoduje anulację subskrybcji aktualnie czytanej notki, jak jest szary to wręcz przeciwnie.

pełne funkcje gui zaraz, na razie obiecana wersja dla operafanów.

a więc tak:

1. krok pierwszy:

postępujemy tak

cytuję:

"Aby korzystać ze skryptów użytkownika, należy posiadać Operę w wersji co najmniej 8.00. Utwórz w dowolnym miejscu na dysku nowy folder. Bądziesz w nim przechowywać skrypty użytkownika jako oddzielne pliki w formacie .js. Następnie w Operze otwórz Preferencje i w zakładce Zaawansowane > Zawartość > Opcje JavaScript, w polu Moje pliki JavaScript, wybierz folder ze skryptami. Od tej pory Opera będzie automatycznie wykorzystywać skrypty, które znajdą się we wskazanym przez Ciebie folderze."

2. krok drugi.

następnie do owego folderu należy zapisać lepszą wersję . z nieznanych mi przyczyn bardziej popularna jest inna wersja tego skryptu mianowicie ta: gorsza wersja ta wersja jest gorsza. nie. nie podlega to dyskusji. tak. na pewno jest gorsza. jestem pewien. 100%. jest naprawdę gorsza. no i nie zadziała.

nie wiem jak to jest w operze być może jeśli ktoś ma wersję gorszą będzie ją musiał usunąć. no idea.

3. krok trzeci

do folderu wrzucamy poniższy plik salon24.user.js

i po tych 3 szybkich krokach...

pełen screenshot

działa prawie wszystko. znikanie troli, guzik do wklejania filmów z youtube, odpowiadanie pod komentarzem, permalinki, wyłączanie pożeracza, rozciąganie formularza, pobieranie w tle komentarzy co ustalony przedział czasu - no prawie wszytko.

NIE działa i może będzie działało:

- skróty klawiszowe. niewiem. powinny działać. ale są jakieś niedobre i nie chcą.

NIE działa i nigdy nie będzie działać:

- lista nieprzeczytanych komentarzy ani wyświetlanie loginu. niestety ponieważ skrypty użytkownika opery maja inną politykę bezpieczeństwa niż skrypty greasemonkey ani liczba nieprzeczytanych komentarzy we własnej notce, ani w subskrybcjach nie będzie działała. żeby działała należy skierować petycję do twórców opery.

można sobie w subskrybcjach trzymać listę linków - ale komentarzy tam widać nie będzie.

uuuuffffff.

expresowo funkcjonalność nowego ui:

- kliknięcie na liczbę komentarzy skacze do ostatniego komentarza

- kliknięcie na subskrybcje w trybie full chowa/pokazuje subskrybcje - w trybie mini otwiera tryb full z widocznymi subskrybcjami.

-  kliknięcie na własny login lub coś z listy subskrybcji otwiera link w nowym oknie.

- kliknięcie na dymek usuwa/dodaje do listy subskrybcji

- kliknięcie na link w liście subskrybcji trzymająć ctrl usuwa to co klikniemy z listy subskrybcji

- klikniecie na konfiguracja zapomniałem co robi

- kliknięcie na -/+ to się każdy domysli napewno

skróty klawiszowe zmiany i nowe (nie ukrywam że skróty są takie jakie są dla mnie wygodne - kto umie niech sobie zmieni, kto nie umie: to pech ! chociaż nie wykluczam że kiedyś bedzie konfiguracja skrótów klawiszowych ). dobra:

alt-u : refresh komentarzy na stronie

alt-i : refresh komentarzy w subskrybcjach

alt-j : pokazuje listę subskrybcji

alt-k: przełącza między trybem full a minimal

alt-l: scroll na górę strony

alt-m: scroll na dół strony

może jeszcze linki:

greasemonkey/opera

plugin firefoxa

lepsza wersja emulatora gm dla opery - na wszelki wypadek

edited: uwagi followa

blog poświęcony dodatkowi do firefoxa który usprawnia różne funkcje salonu. Zainstaluj rozszerzenie do firefoxa! Spis wszystkich funkcji Instrukcja instalacji skryptu greasemonkey Strona Główna projektu

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka