Polityka 19.12.2018, 09:13 Bloger Niegracz Quwerty znowu coś wyprodukował odnośnie katastrofy Smoleńskiej Raport MAK dotyczący katastrofy Smoleńskiej zawiera między innymi fotografię pola szczątków, której fragment pokazuje rysunek 1. Rysunek 1. Fragment pola szczątków samolotu Raport podaje następujące komentarze do...
Katastrofa smoleńska 1.07.2018, 14:45 Różnice siły ciągu silników samolotu PLF101 na podejściu w Smoleńsku W poprzedniej notce zamieściłem wykres pokazujący przechylenie i kurs magnetyczny samolotu w czasie podejścia do lądowania w Smoleńsku. Ze zdumieniem dowiedziałem się, że pewien bloger dopatrzył się w tym wykresie dowodu zmian...
Katastrofa smoleńska 20.06.2018, 17:39 Przyrządy nawigacyjne TU154M PLF 101 w locie do Smoleńska W tej notce ograniczam się do przedstawienia tych przyrządów nawigacji poziomej TU154M PLF 101, które miały zastosowanie podczas lotu do Smoleńska. Przyrządami tymi były: - dwa systemy TKS-P2 wraz z oprzyrządowaniem; - dwa systemy...
Katastrofa smoleńska 11.05.2018, 17:57 Co wiemy o możliwości „odejścia w automacie” w samolocie TU154M Analiza dokumentacji systemu sterowania samolotu TU154M pozwala na stwierdzenie, że na lotnisku bez systemu ILS automatyczne odejście samolotu TU154M na drugi krąg, jeśli w ogóle jest możliwe, wymaga kolejno wykonania następujących...
Katastrofa smoleńska 3.05.2018, 08:34 Jak działa automat ciągu samolotu TU154M Jednym z bloków systemu automatycznego sterowania ( АБСУ ) samolotu TU154M jest automat ciągu ( АВТОМАТ ТЯГИ АТ ), którego zadaniem (w trybie stabilizacji) jest utrzymanie stałej poziomej prędkości IAS. ...
Polityka 2.02.2018, 19:04 Zamrażanie stanu pamięci systemu FMS Ta notka ma niewiele wspólnego z katastrofą Tu154M PLF 101 – raczej stanowi informację dla osób, które w związku z katastrofą próbują tworzyć własne interpretacje działania systemów komputerowych takich, jak FMS lub TAWS....
Katastrofa smoleńska 13.11.2017, 18:13 Co wynika z komunikatu podkomisji Macierewicza Podkomisja do Ponownego Zbadania Katastrofy Lotniczej w swojej witrynie zamieściła komunikat, w którym pokazano przytoczony niżej wykres danych zapisanych przez rejestrator ATM-QAR. W wykresie tym najbardziej interesujący...
Katastrofa smoleńska 15.07.2017, 19:33 TU154M PLF101. Ostatnie sekundy pracy żyroskopów MGW-1SK Uwaga!!! Po analizie zgłoszonych uwag dochodzę wniosku, że przedstawiona w notce diagnoza może być błędna. Prawdopodobnie to nie blokada mechaniczna spowodowała zatrzymanie wskazań przechylenia na wartości 66 stopni ale zanik...