Hrabina Idalia Hrabina Idalia
465
BLOG

Pa,pa pa,GeneralePARU-SKI.Izwinitje.PrzekornaKsięgaKondolencyjna

Hrabina Idalia Hrabina Idalia Polityka Obserwuj notkę 0

Muszę przyznać, że poezja Szymborskiej należy faktycznie do moich ulubionych.Szczegolnie w tych fragmentach, ktore dotyczą Jej subtelnych obserwacji  na temat prostych, codziennych spraw. W tej kwestii jest Ona - która dziś  odeszła - Mistrzem Wrażliwości.  Poza tym lubię i cenię te teksty Poetki, ktore sa wybitnie  filozoficzne a dotycyą spraw Wielkich, Ważnych, Ogólnych, Universalnych.

O  "wypaczeniach z przeszłości "  Poetki wiem od dość niedawna. Kiedyś w ogóle nie intresowałam sie "życiorysem" artystów i poetów i nie sprawdzałam, jakie mieli i czy  w ogóle mieli jakieś "PRZEKONIANIA" polityczne. Myslałam, że nie, że to NIEMOŻLIWE:

Artyści których kiedys znalam wielu (z racji swojego zawodu) nie intersowali się POLITYKĄ i służyli ( lub chcieli służyc) TYLKO SZTUCE. 

O tym, że może być inaczej, tj że są INNI "ARTYSCI", przekonali mnie ostatnio PP. Wajda, Kutz, Olbrychski  i inni: ich "służalczo-politycżne wyskoki" wprawiły mnie  w osłupienie. Ale nie o tym chcę pisać.

O SZYMBORSKIEJ PISZE DZIŚ CAŁA POLSKA,  CAŁY ŚWIAT. 

No to ja (bardzo, bardzo  PRZEKORNIE) chcę zaproponować INNĄ KSIĄŻKE KONDOLENCYJNĄ,  CAŁKIEM INNA,...a mianowicie tę na INNE ODEJŚCIE, 

odejscie GENERALA  PARU-SKIEGO z Prokuratury Wojskowej. 

Bardzo się ucieszę, jeśli KTOS wpisze swe zdanie na ten temat jako sentencję wierszem. 

To tak, aby nie poddawać sie GŁOWNEMU NURTOWI.

Takie trochę inne spojrzenie,  "z boku i na marginesie". (IZWINITJE(.

P.S. Dla ZACHĘTY WKLEJAM  b. trafną PARAFRAZĘ  MARTY FIGURSKIEJ NA TEN TEMAT:

 

Taki kłopot i wstyd dla prezydenta
Tyle kłamst wyrzuconych w smoleńskie błoto.
Tyle pieniędzy wyrzuconych na rozkaz.
Tyle gwiazdek zgasło na mundurze ze wstydu.
 

MAGDA FIGURSKA

Podwójne życie: jedno TU drugie TAM

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka