Informator TV-Sat CCTV WLAN Informator TV-Sat CCTV WLAN
246
BLOG

Amerykanie nie chcą płacić za tradycyjną telewizję

Informator TV-Sat CCTV WLAN Informator TV-Sat CCTV WLAN Technologie Obserwuj notkę 0

Firma IHS Screen Digest opublikowała dane za II kwartał 2011 roku, dotyczące amerykańskiego rynku płatnej telewizji.

W USA opłacanych jest ponad 100 milionów abonamentów płatnej telewizji, jest to jedna z najważniejszych gałęzi rynku telekomunikacyjnego. Według raportu firmy IHS, w drugim kwartale 2011 roku ubyło 625 000 odbiorców płatnej telewizji kablowej i 109 000 abonentów płatnych platform satelitarnych.
Spadek zainteresowania serwisami video dostarczanymi przez operatorów kablowych jest jednak rekompensowany z nawiązką przez podpisywanie nowych umów na usługi HSD (high-speed data) oraz VOIP.
W drugim kwartale amerykańscy operatorzy zyskali 270 000 abonentów usług szerokopasmowych oraz 593 000 klientów VOIP. Przewiduje się, że wzrost zainteresowania tymi usługami będzie rekompensował straty związane z pay-TV jeszcze przez kilka lat.
Telewizje kablowe docierają ze swoją ofertą do 60 milionów gospodarstw w USA.
Zdecydowanie gorzej sytuacja wygląda z perspektywy dostawców usług pay-TV drogą satelitarną. Odnotowując spadek liczby abonentów, nie mogą pochwalić się wzrostami w innych sektorach usług.

Najlepiej sytuacja wygląda na rynku IPTV (Internet Protocol Television), gdzie liczba abonentów szacowana jest na około 7,9 miliona. Przyrost w drugim kwartale wyniósł 366 000.
Eksperci szacują, że przez najbliższe lata na tym rynku uda się zachować przyrosty użytkowników nawet około 20% rocznie.
 
 
Google stawia na telewizję internetową
 

 

Wzrost IPTV to wynik rozwoju szerokopasmowych sieci transmisji danych i możliwości, jakie oferuje telewizja transmitowana w sieciach IP.
Nowa technologia uwalnia od płacenia za całe pakiety programowe, umożliwiając elastyczne dostosowanie oferty do potrzeb klienta. Istnieje możliwość oglądania programów na życzenie (VoD). Łatwiejsza jest instalacja aplikacji interaktywnych.
Jeśli do tego dołożymy szybko rosnący rynek zbliżonej koncepcyjnie telewizji OTT, to można wysnuć wniosek, że najlepsze lata telewizji nadawanej w tradycyjnej formule mamy już za sobą.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie