Jacek Kotecki Jacek Kotecki
226
BLOG

Tęsknię za tobą Parchu! - zagadka

Jacek Kotecki Jacek Kotecki Polityka Obserwuj notkę 4

Oczywiście, że tytuł notki to swego rodzaju prowokacja mająca na celu przyciągnąć czytelnika, ale jest to także wskazówka do udzielenia prawidłowej odpowiedzi na pytanie:

Kto jest autorem niżej prezentowanego fragmentu tekstu?

Wiem, że to łatwe, bo przecież google itd. Ale uważam, że mimo wszystko warto przedstawić taką zagadkę.

 

No więc, kto to powiedział?

 

W tym sensie może trzeba zacząć patrzeć na PiS jako na „wersję” rzeczywistości, którą opowiadają „inni” ludzie. Ci ludzie, którzy do tej pory byli poddani naszej przemocy. Może mają nam coś ciekawego do opowiedzenia? Może w istocie są naszymi sojusznikami? Jeśli uznamy, że i w nich jest „dobro”, że to są zwyczajnie jacyś „inni” ludzie, których po prostu nie znamy, bośmy ich nie widywali, którzy niosą jakiś swój los, jakąś własną potrzebę szczęścia, jakieś własne doświadczenie, to może moglibyśmy zrozumieć coś więcej?

I nie chodzi mi o to, że zło i dobro można zrelatywizować. Nie! Proszę bardzo, mogę zło i dobro nazwać po imieniu: dobrem jest solidarność, współpraca, szacunek, serdeczność, czułość, wzajemne zainteresowanie. Złem jest natomiast kłamstwo, odrzucenie, szydzenie i przemoc. Po prostu nie umiemy tego zła dostrzec w sobie. Nie potrafimy przyznać, że dla tych ludzi spod pałacu mieliśmy jedynie szyderstwo, kłamstwo, odrzucenie i przemoc. A więc właśnie zło.

Prawidłową odpowiedź podam ok. godz. 22:00

p.s. pierwotnie tytuł notki brzmiał: "Tęsknię za tobą Żydzie", ale w związku z komunikatem aod administracji, że "Tytuł zawiera niedozwolone słowa." zmieniłem tytuł na taki jak wyżej. Ale konieczność zmiany słowa Żyd na Parch, to dla mnie jest zwykłym qrestwem. 

p.s.2: w związku z tym, że wczoraj bez przerwy pojawiał mi się komunikat "Strona chwilowo niedostępna", dopiero dzisiaj jestem w stanie zrobić to, co miałem zrobić wczoraj o 22:00. Autorem cytowanych przez mnie słów jest Rafał Betlejewski, który tekst zawierający powyższy cytat opublikował 7 grudnia b. r. - tutaj: http://mediumpubliczne.pl/2015/12/mielismy-dla-ludzi-pis-tylko-klamstwo-szyderstwo-i-przemoc/

 

 

coś trzeba robić

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka