Igor Janke Igor Janke
580
BLOG

Żałośni politycy, bezmyślni dziennikarze

Igor Janke Igor Janke Polityka Obserwuj notkę 153

Platforma z Januszem Palikotem na czele urządziła nam i sobie przedszkolne przedstawienie. Na temat tego, jak ukarać Januszka, który powiedział coś nieładnego o Radku. W debatę na ten jakże ważki dla Polski temat zaangażowali się wszyscy – od Sikorskiego przez Schetynę, Nowaka, Hannę Gronkiewicz-Waltz po Jarosława Gowina.    

Nastąpiło jakieś totalne zdziecinnienie. Na początku myślałem, ze to jakiś kolejny, szalony pomysł spin-doktorów, story-tellersów, czy jak ich zwał. Ale mam wrażenie, ze wszyscy w Platformie dali się w to wciągnąć. HGW przestała rządzić Warszawą,  pierwszy konserwatysta RP Gowin zostawił walkę o wartości, szef MSZ Sikorski porzucił starania o o dołączenie Polski do G-20, Schetyna walkę o Schetnówki, Orliki i Euro 2012. Wszyscy myślą i debatują nad strategicznym  problemem: jak ukarać Palikota za to, ze powiedział coś o Sikorskim i PO-PiSie. Radzili, mędrkowali, frasowali się i w końcu uradzili, ze jednak nie. Nie ukarzą, ale pokiwają palcem.

Wszystkie wymienione przeze nie postaci wzięły udział w tym przedstawieniu godnym 6-latków. Ale dla mnie, jako dziennikarza, jeszcze bardziej smutne jest to, ze wszystkie – co do jednego – media weszło to w jak masło. Najpoważniejsze gazety donosiły na czołówkach swoich stron internetowych. Największe portale zmieniały co i rusz najświeższe doniesienia z frontu dyskusji nad słowem Palikota. Reporterzy stacji telewizyjnych donosili a to spod Kancelarii Premiera a to z Sejmu, co nowego w sprawie posła z Lublina. Serwisy radiowe od rano grzały tym jakże ważnym dla Polski i świata tematem. Czy im wszystkim resztki rozumu odebrało?

Żenada. Wstyd. Zdziecinnienie. Ogłupianie. Wszystkiego się odechciewa.

Wam wszystkim kury szczać prowadzić … I Wam żałosnym politykom, i Wam bezmyślnym dziennikarzom.

 

I jeszcze, bohater już po wszystkim: - Dziękuję kolegom i koleżankom, że dali mi szansę, aby umocnić ideę prawyborów. Mam nadzieję, że sprostam temu zadaniu - powiedział w TVN 24 Janusz Palikot.  Czy ja żyje na normalnym świecie? A może to ja zwariowałem?

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka