Janosik Janosik
1095
BLOG

Klich " ... Była ... tendencja, żeby pokazać, że piloci zawinili

Janosik Janosik Rozmaitości Obserwuj notkę 2

A jeśli chodzi o te naciski, miał pan takie wrażenie, że poszczególni przedstawiciele polskiej strony, ministrowie rządzący w jakąś stronę chcą ukierunkować badanie przyczyn katastrofy?

Ja piszę o tym w książce właśnie, że miałem wrażenie, jeszcze w Smoleńsku po tym artykule w "Gazecie Wyborczej" chyba z 19 kwietnia i po tych telefonach od ministrów, żeby bardzo szybko dostać rozmowy w kabinie, że jest tendencja, żeby pokazać, że piloci zawinili, że piloci są głównymi odpowiedzialnymi. Z resztą to się wpisuje w te smsy, o których mówił pan generał Petelicki i innych, że jednak chyba taka koncepcja, że piloci i jakieś tam naciski, to będzie ta najlepsza koncepcja.


Edmund Klich: Premier powiedział mi: "Zapomnieliśmy o Smoleńsku"

Dzisiaj, 16 kwietnia (08:02)

"Największym błędem Polski był brak wsparcia grupy działającej w Moskwie przez rząd w Polsce (...) Premier Tusk na drugim spotkaniu powiedział mi: "Myśmy na początku zapomnieli o Smoleńsku". Rząd skupił się na tragedii, na uroczystościach. Niektóre sprawy być może przegraliśmy, przy lepszym wsparciu ze strony rządu, moglibyśmy dostać więcej informacji"- mówi Edmund Klich gość Kontrwywiadu RMF FM.

posłuchaj kontrwywiadu RMF FM

Konrad Piasecki: Panie przewodniczący, pan wierzy w dwa wybuchy na pokładzie tupolewa?

Edmund Klich: Oczywiście nie wierzę w dwa wybuchy.

Ale jest pan w stanie wykluczyć je z absolutną pewnością ?

To powinna wykluczyć komisja pana ministra Millera. Są tam przecież badacze, jest przewodniczący komisji pan Żurkowski technicznej, pan Lasek. Pracowali nad tym wypadkiem, 34 osoby pracowały przez wiele miesięcy i oni powinni...

A komisja Millera milczy z wyższością.

Nie wiem, nie wiem, dlaczego. Ale przekaz idzie i teorie spiskowe zaczynają odgrywać coraz większą rolę i coraz więcej ludzi do tego się przekonuje, chociaż to według mnie jest ewidentna nieprawda.

Te zapisy TAWS, na które powołuje się komisja Macierewicza, o tym, że one mają świadczyć o wybuchach na pokładzie to co to jest w takim razie?

Proszę pana, ja czytałem pobieżnie te wyniki badań profesorów. Oni mówią o wstrząsach. Nie słyszałem tam o wybuchach. Jeśli się wstrząsy zamienia na wybuchy, to już jest pewien rodzaj...

A wstrząsy skąd się miały brać?

Jeśli samolot uderza skrzydłem w drzewo, dalej rozczłonkowuje się o kolejne drzewa, rozbija się, to są wstrząsy. To myślę na rejestratorach jakieś tam zapisy są, bo z tego chyba ci profesorowie wyciągali swoje wnioski.

A na ile wrak samolotu został pod kątem również wybuchu sprawdzony i zbadany przez polską stronę albo przez kogokolwiek?

Nie wiem, na ile komisja pana ministra Millera badała. Uważam, że miała pełne prawo badania tego wraku, pojechania nawet całością do Smoleńska i przyjrzenia się, od razu po powołaniu tej komisji. Eksperci, z którymi ja byłem w Smoleńsku, niektórzy badali, ale właściwie to były bardziej oględziny niż badanie. Był pan Szczepanik, który oglądał silniki, pan Milkiewicz, który był tam trzy dni, byli też eksperci wojskowi. Ale wyników jakichś konkretnych w tym zakresie nie przedstawiali.

Bo czytając ukazującą się za kilka dni pańską książkę nie widać, by jakakolwiek wersja, nazwijmy to, bardziej niestandardowa, była brana pod uwagę w procedurze badania tej katastrofy. Pan nie miał z tyłu takiej myśli, że to może być zamach, sabotaż, cokolwiek takiego.

Ja nie miałem takiej myśli, a szczególnie jak już wiedziałem, jakie są odczyty z rejestratorów w samolocie, rozmowy załogi i ślady na ziemi, które były ewidentne, bo problem śladów na ziemi, problem uderzenia w drzewo już był sprawą wtórną Piloci przeszli, naruszyli wysokość minimalną, wysokość decyzji.

A dzisiaj to, że nie sprawdzał pan, nie sprawdzała komisja tej wersji zamachowej - nie uważa pan, że to był błąd?

Patrząc, co w tej chwili się dzieje wokół tej katastrofy, uważam, że to powinno być sprawdzone. Do akredytowanego nie należało badanie, tylko współpraca ze stroną rosyjską, wyciągnięcie jak najwięcej informacji. Czy komisja zastanawiała się nad tym? Nie wiem. Prokuratura wykluczyła ten wątek, o ile wiem.

Ja myślę, że po pierwsze brak wsparcia kraju dla tej grupy, która była w Smoleńsku i później w Moskwie.

Czyli to, że byliście osamotnieni i rzuceni na głęboką wodę.

Tak, właściwie nie było żadnego wsparcia - ani prawniczego, ani innego. Kiedy przekazywaliśmy do kraju informacje, że nie otrzymujemy pewnych dokumentów, nie nagłaśniano problemu, że Rosjanie łamią ewidentnie załącznik 13, czyli porozumienie, które przyjęli, na które się zgodzili. To było ewidentne.

Ale co: bano się Rosjan czy zlekceważono sprawę?

Nie wiem, to nie jest moja decyzja.

A jak pan rozmawiał z premierem, miał pan poczucie, że on lekceważy wyjaśnianie przyczyn katastrofy, że mu wygodnie jest, że ma takiego Klicha gdzieś tam w Smoleńsku, w Moskwie i on się tym nie musi zajmować?

Nie, nie miałem takiego wrażenia. Po prostu premier zajmował się wieloma bieżącymi sprawami - to jest szef rządu. I myślę, że to powinny robić inne osoby. Nie wiem, powinna powstać jakaś grupa specjalna, grupa wsparcia: prawnicy, specjaliści - także od lotnictwa. Dalej: powinna być dużo lepsza współpraca pomiędzy komisją pana ministra Millera a grupą w Moskwie - w Smoleńsku jeszcze nie, bo wtedy nie było komisji - ale w Moskwie. Ja nie miałem żadnych informacji, oprócz żądań do strony rosyjskiej, z komisji Millera. Ja nic nie wiedziałem, co się tam działo - mimo moich dwóch próśb skierowanych na piśmie.

Kiedy pan dzisiaj słyszy, że w tych pierwszych dniach po katastrofie państwo się sprawdziło, to ma pan też takie poczucie?

Trudno mi oceniać… W każdym razie premier w czasie drugiego spotkania powiedział mi szczerze: "No myśmy początkowo zapomnieli o Smoleńsku" - w sensie: o tych ludziach, którzy zajmują się badaniem tej katastrofy. Myślę, że to była prawda.

A zapomnieli o Smoleńsku a skupili się na czym ?

Na tych uroczystościach, na pogrzebach, na tej tragedii, która była przeżywana w kraju. 

Pogubili się?

Trudno mi oceniać. Ja tak nie chcę oceniać. Ja nie jestem politykiem, ale ja odczułem, że tutaj tego wsparcia nie było, a nawet, tak jak piszę w książce, były naciski na mnie, jeśli ja chciałem wyjechać, bo wiedziałem, że w tak trudnej sprawie sam pozostawiony bez tłumaczy nie mogę nic zrobić.

A jeśli chodzi o te naciski, miał pan takie wrażenie, że poszczególni przedstawiciele polskiej strony, ministrowie rządzący w jakąś stronę chcą ukierunkować badanie przyczyn katastrofy ?

Ja piszę o tym w książce właśnie, że miałem wrażenie, jeszcze w Smoleńsku po tym artykule w "Gazecie Wyborczej" chyba z 19 kwietnia i po tych telefonach od ministrów, żeby bardzo szybko dostać rozmowy w kabinie, że jest tendencja, żeby pokazać, że piloci zawinili, że piloci są głównymi odpowiedzialnymi. Z resztą to się wpisuje w te smsy, o których mówił pan generał Petelicki i innych, że jednak chyba taka koncepcja, że piloci i jakieś tam naciski, to będzie ta najlepsza koncepcja.

Ale czyja koncepcja?

Nie wiem, nie wiem. To było moje wrażenie. Takie odniosłem i dlatego ja nie chciałem, żeby tak było, bo uważałem, że działanie pilotów jest takie, jak zostali wyszkoleni, jak ich przygotowano, jaki jest system działań lotnictwa.

Cytat
“Po telefonach od ministrów, miałem wrażenie że jest tendencja, żeby pokazać, że to piloci zawinili”

Z pańskiej książki wynika, że mówiąc szczerze ma pan poczucie, że próbowano zrobić z pana, kolokwialnie mówiąc, wariata?

No, dlatego była ta moja rezygnacja czerwcowa. Z drugiej strony ja od początku wiedziałem, gdybym został i akredytowanym i przewodniczącym komisji, bo przecież ja miałem być przewodniczącym komisji zamiast pana Millera, miałbym tylko grupę wojskowych, to w zasadzie w tej chwili byłbym jedyną osobą, na która szłyby wszystkie ataki.

Kto próbował zrobić z pana wariata?

Ja nie mówiłem, że próbowano zrobić ze mnie wariata.

Wysyłano psychiatrę do pana...

Ja miałem być odpowiedzialny za całość. Za współpracę z Rosjanami, bycie akredytowanym i za badanie po stronie polskiej. Powiedziałem, że to jest niemożliwe nie tylko ze względów prawnych, bo tam były kolizje, niemożliwość współpracy z prokuratorami, ale także z tego względu, że nie można było temu podołać. A z drugiej strony było wszystko, teraz wszystkie te negatywne oceny poszłyby tylko na mnie jako przewodniczącego komisji i akredytowanego.

Przegraliśmy starcie z Rosjanami?

Nie mnie oceniać, czy przegraliśmy. Myślę, że niektóre sprawy mogły pójść lepiej.

Czyli niektóre sprawy przegraliśmy?

No być może, ale mówię, to nie jest moja ocena, ale przy lepszym wsparciu myślę, że przy politycznym wsparciu, przy rozmowach na innych szczeblach, więcej informacji moglibyśmy dostać.

#####################################################
 

Lista Linków tylko części akcji Medialno - Prokuratorskiej - mającej na celu wprowadzanie opinii publicznej w błąd - sugerującą - winę Pilotów w tym Generała Andrzeja Błasika.

#####################################################

Śledczy skupiają się na badaniu czy Błasik Siedział za Sterami
Link

Generał Błasik - Wanted Dead or Alive ? - wprost.pl
Link

Zlecenie na Błasika - Problem jest z Zindywidualizowaniem Głosów
Link Film

" ... Klich podtrzymuje opinię, że dowódca sił powietrznych był w kokpicie tupolewa tuż przed lądowaniem w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku. Według Klicha obecność szefa Sił Powietrznych ma potwierdzać ułożenie ciała generała Błasika, fakt, że znaleziono je w kokpicie obok ciała nawigatora. W tej sprawie były polski akredytowany nadal trzyma się wersji podanej przez stronę rosyjską. Rosjanie mówili nawet, że nie był przypasany, że stał w tej kabinie, bo tak oceniono na podstawie obrażeń, więc w kabinie był. To, że nie ma głosu, to nie znaczy, że nie był w kabinie. Dla mnie to nie ma większego znaczenia - podkreśla Klich. ... "
LUDWIQ 1 610 | 13.01.2012 10:18
154 0 1430 | 13.01.2012 14:43

| - Jakie są dowody na obecność gen. Błasika?- Ja tych dowodów nie widziałem - ale przecież Rosjanie nie kłamią. |

| Edmund Klich u Moniki Olejnik Wierzy ( Kilka razy ) Rosjanom |
| Link - Janosik | 20110421 | 19:32 |  

Nasłuchałeś się Pseudo Ekspertów - którzy wygadywali i wygadują Bzdury i ich Powtarzasz - Przykład wypowiedzi Autora Gniota "Ostatni Lot": - Cały szkalujący Polskich Pilotów w tym Generała Andrzeja Błasika - wywiad na stronie:

Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy.
Precyzyjne Naprowadzanie - Płk Latkowskiego przez Monikę Olejnik
Link

#####################################################

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka o godzinie 14 :08 w wywiadzie dla Superstacji - tak skomentowała wczorajszą prezentację przez Komisję Millera złego naprowadzania TU 154 M przez kontrolerów.-  Blogerzy wielokrotnie zwracali na to uwagę - kiedy nasze Kochane Media koncetrowały się na gnojeniu Polskich Pilotów z Generałem Andrzejem Błasikiem na czele.

Generał Błasik - Wanted Dead or Alive ? - wprost.pl
Link

Śledczy skupiają się na badaniu czy Błasik Siedział za Sterami
Link

Według Komisji Millera - Nie było wypowiedzi Nawigatora "...wkurzy się..."  -  nie ma  -  "...Debeściaków..."  i  "...mnie zabije..."  z taką lubością cytowanych przez Media.

" ... Ale przecież wszystkie ciała były w jednym miejscu. Czy to oznacza, że wszyscy pasażerowie siedzieli na jednym siedzeniu ? ... "
INTHECLOUDS 42 2114 | 13.01.2012 14:16

Tajemnicza Strefa Numer 1 - z Raportu MAK - gdzie według Raportu było najwięcej ofiar - Nikt do tej pory nie zadał pytania - gdzie ona była.
Zdjęcia - Ciał publikowanych w internecie np. przez RexTurbo - też nie były przypięte pasami - bo foteli do których mogli być przypięci - też nie było.

####################################

" ... Klich podtrzymuje opinię, że dowódca sił powietrznych był w kokpicie tupolewa tuż przed lądowaniem w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku. Według Klicha obecność szefa Sił Powietrznych ma potwierdzać ułożenie ciała generała Błasika, fakt, że znaleziono je w kokpicie obok ciała nawigatora. W tej sprawie były polski akredytowany nadal trzyma się wersji podanej przez stronę rosyjską. Rosjanie mówili nawet, że nie był przypasany, że stał w tej kabinie, bo tak oceniono na podstawie obrażeń, więc w kabinie był. To, że nie ma głosu, to nie znaczy, że nie był w kabinie. Dla mnie to nie ma większego znaczenia - podkreśla Klich. ... "
LUDWIQ 1 610 | 13.01.2012 10:18
154 0 1430 | 13.01.2012 14:43

| - Jakie są dowody na obecność gen. Błasika?- Ja tych dowodów nie widziałem - ale przecież Rosjanie nie kłamią. |

| Edmund Klich u Moniki Olejnik Wierzy ( Kilka razy ) Rosjanom |
| Link - Janosik | 20110421 | 19:32 |
 

Zlecenie na Błasika - Problem jest z Zindywidualizowaniem Głosów
Link Film

Autopilot TU 154 M 102 - Już nie zawiedzie został Wymieniony
Link

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Piloci wpadli w pułapkę! - Pułapkę oczekiwań Rosji od Klicha
Link

---------------------------------------------------------------

 

Polecam:

Gigantyczna Praca @Kano i porównanie Zdjęć Sat. z 11 i 12 kwietnia

Święta prawda, też prawda i ruska prawda
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

13 kwietnia 2010 r. na wyraźny wniosek Edmunda Klicha, z przesłuchań szefa meteo na smoleńskim "Korsarzu" wykluczony został ppłk. rez. Mirosław Milanowski. Jako specjalista od lotniczej meteorologii, miał wspierać merytorycznie polskich prokuratorów. Poznać chciano bowiem - kluczowy na tym etapie postępowania - wątek warunków pogodowych panujących w czasie katastrofy samolotu Tu-154M.

Onet - Edmund Klich przeszkadzał w śledztwie ws. katastrofy Tu-154 ?
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał BIS
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film

Film - Ostatnie Sekundy Lotu nad NDB i Komisem - Tak jak TU 154 M
Link Film

Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film

JANOSIK: Wiśniewski dołączył do Mataczenia Smoleńskiego i zaciętej Taśmy 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko
Link


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie Polecam:

Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia
Link

Autor - @154

___________________________________________________

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

--------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Film - Ostatnie Sekundy Lotu nad NDB i Komisem - Tak jak TU 154 M
Link

 
 
 
 
 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Posłanka PO Joanna Mucha (35 l.) - jak widać nie musi robić operacji biodra , ma za to rewolucyjne pomysły, np. nie widzi sensu w robieniu operacji biodra u 85-latka i w ogóle uważa, że starsi ludzie to kłopot, bo "chodzą do lekarza co dwa tygodnie dla rozrywki"

 
 
 
 
 
 

----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

3 luty Dzień bez Głupich wypowiedzi Latkowskiego i innych tzw.Ekspertów - Robiących Wielką Kasę na szkalowaniu dobrego imienia Polskich Pilotów.

"... Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy..."  -  Link

---------------------------------------------------------------------------------

@Tadek 02.02.2011 11:46

Nasłuchałeś się Pseudo Ekspertów - którzy wygadywali i wygadują Bzdury i ich Powtarzasz - Przykład wypowiedzi Autora Gniota "Ostatni Lot": - Cały szkalujący Polskich Pilotów wywiad na stronie:
Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy.
Precyzyjne Naprowadzanie - Płk Latkowskiego przez Monikę Olejnik
Link

--------------------------------------------------------------------------------

@wywczas 30.01.2011 00:27

"...Czy jest szansa ,ze kiedykolwiek na tematy wypowiedza sie eksperci lotniczy..." Masz rację w Mediach o dużej oglądalności już bardzo dawno nie wypowiadali się Prawdziwi Eksperci - Kiedyś już się wypowiedzieli i bronili pilotów to Media zrobiły dla Nich Szlaban i się ich więcej nie zaprasza - Przykład Pułkownik Tomasz Pietrzak - Kapitan Janusz Więckowski

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film

Płk Pietrzak Broni Pilotów - to został zmielony przez TVN 24
Link

SCEPTYCZNY WIERZYCIEL: O raporcie MAK: znaczenie raportu i wiarygodność dowodów
 

-----------------------------------------------------------------------------

 
Polecam:
 
 
 
 
 
 
 
"...Ostatni raz pojawił się tam - Artur pokazuje na niebo nad 12-piętrowym budynek *) - od razu było jasne, że coś z nim jest nie tak..."
Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film
 
-----------------------------------------------------------------------------
 
Polecam: Film z Misji Specjalnej z 21 września 2010
 
 
Przypominam Fllm z programu Misja Specjalna z 21 września 2010 roku -  gdzie pokazano jak Rosjanie niszczą
wrak TU 154 M.----------------------------------------------------------------------------

Polecam

Mogło też się zdarzyć, że samolot nie był w pełni sterowny i zniżał się samoczynnie bez woli pilotów - mówi major Fiszer
Link

EL OHIDO SILURO 19.01 2011 17:50
Na drugi krąg odchodzić zaczął, potem przepadł...
Link Film

Fragment Artykułu

"...Aby sparaliżować działanie któregoś z kluczowych elementów konstrukcyjnych samolotu (serwomechanizmów, awioniki itd) należy podczas remontu pozbawić go wymaganego i niezbędnego ekranowania EMC (electromagnetic compatibility). Zdjęcie osłony (puszka Faradaya) nawet wykryte w Polsce nie byłoby podstawą do tak daleko idących wniosków i dałoby się wytłumaczyć zwykłym niedopatrzeniem, daje jednak gwarancję uwalenia samolotu na każde życzenie, jeżeli zadziałamy na samolot (na pozbawiony ekranowania EMC kluczowy element, moduł odpowiedzialny np. za pracę silników) odpowiednim polem...". więcej na stronieLink Film
 

"...No i ta tajemnicza "Naprawa" autopilota na kilka dni przed wylotem do Katynia..."   Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

-----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Oni utracili sterowność TU 154 M - Kapitan Więckowski o 00:48 w Polsat News
Link

Kapitana Więckowski w Polsat News o 00:48 : - "On  powinien Na tej prędkości odejść do góry jak rakieta" - "...on tego nie wykonał..." -  "...prawdopodobnie utracili sterowność tego samolotu...". -  Polsat News cytuje jego wypowiedź -  "...wieloletniego Pilota Tupolewów Kapitana Janusza Więckowskiego kolejne ujawniane informacje utwierdzają w przekonaniu, że prawdziwej przyczyny katastrofy jeszcze nie znamy..."  

O kontrolerach w Smoleńsku mówi - "...Oni ( Kontrolerzy )  ich zostawili samych - Oni ich stracili na ekranie..."

- W tym Tupolewie spędziłem 2,5 tysiąca godzin. Ta załoga też nie spędziła w tym samolocie mało. Oni byli doświadczeni – mówił 1 czerwca 2010 roku w TVN24  kpt. Janusz Więckowski, emerytowany pilot LOT-u.

Od tego dnia TVN 24 zapomniało o Pilocie - Dzisiaj szlaban na występy w Mediach podniósł Polsat News - pół roku i 19 dni by zapytać prawdziwego Experta - a nie podróbki typu Tomasz Hypki - który za sterami TU 154  różnych wersji nie siedział nigdy.

We wrześniu i październiku opisywałem:

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film


Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film

Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film

------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska - Tomasz Hypki

Tomasz Hypki - Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska za postawę w Smoleńsku ( czyli nie zgodną z oczekiwaniami Władzy i PO )  - Taką opinie wypowiedział " pożal się Boże Pseudo Ekspert "  Tomasz Hypki o godzinie 18 :45 w programie TVP 2 w wywiadzie w Programie Przemysława Szubertowicza " Gorący Temat " Co na to Brać Lotnicza dalej uszy po sobie i cicho siedzieć - Każdemu ta władza dorwie się do tyłka - byle by tylo zgoić Pilotów .

Major Fiszer zaczyna mówić zgodnie z oczekiwaniami PO - czy myśli o awansie ? 

________________________________________________________

Janosik
O mnie Janosik

" Dzisiejsze Czasy " - Oceniam : - Krytycznie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości