Przestrzeń:
Depeche Mode - Something to do [KF 23 | Triniton Remix | V4K]
ACT I : Sea Borne - Liberator of Minds - Dance of the Bacchantes
Five Unknown Piano Pieces
Kontent:
(1) Józef Flawiusz - Dawne dzieje Izraela (AD 93-94)
W owym czasie były wśród Judejczyków trzy kierunki w dziedzinie myśli, różniące się między sobą poglądami na sprawy ludzkie; jeden reprezentowali tak zwani Faryzeusze drugi - Saduceusze, trzeci – Esseńczycy. Faryzeusze twierdzą, że pewne zdarzenia, ale nie wszystkie są dziełem Przeznaczenia; co się zaś tyczy innych wydarzeń, to od nas samych zależy, czy nastąpią one, czy nie nastąpią. Szkoła Esseńczyków upatruje w Przeznaczeniu władcę wszechrzeczy i głosi, że wszystko, co przydarza się ludziom, pochodzi wyłącznie z jego wyroku. Saduceusze zaś zupełnie odrzucają Przeznaczenie, twierdząc zgoła, że ono nie istnieje, a więc ludzkie sprawy nie mogą wypełniać się według jego wyroku, lecz wszystko, co się dzieje, od nas wyłącznie zależy i sami jesteśmy przyczyną zarówno dobra, które nas spotyka, jak i niedoli jaką na nas ściąga nasza lekkomyślność.
(2) Piotr Demianowicz Uspieński
Fragmenty nieznanego nauczania – w poszukiwaniu cudownego (1949)
Po drugie – kontynuował – mechanizacja, o której mówisz, nie jest wcale niebezpieczna. Człowiek może być człowiekiem – położył nacisk na to słowo – pracując z maszynami. Istnieje inny rodzaj mechanizacji, który jest o wiele bardziej niebezpieczny: bycie samemu maszyną. Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że wszyscy ludzie sami są maszynami?
– Tak – powiedziałem – z czysto naukowego punktu widzenia wszyscy ludzie są maszynami rządzonymi przez zewnętrzne wpływy. Ale powstaje pytanie, czy można w całości zaakceptować ten naukowy punkt widzenia?
– Naukowy czy też nie, dla mnie to wszystko jedno – powiedział G. – Chcę, żebyś zrozumiał, co mówię. Spójrz, ci wszyscy ludzie, których widzisz – wskazał ręką na ulicę – są po prostu maszynami, niczym innym.
Trzeba to zrozumieć. Wszyscy ludzie, których widzisz, których znasz, których może będziesz mógł poznać, są maszynami, rzeczywistymi maszynami, pracującymi – jak sam to powiedziałeś – wyłącznie pod wpływem zewnętrznych oddziaływań. Jako maszyny się urodzili, jako maszyny umrą.
(3) Marian Mazur – Cybernetyka i charakter (1976)
Okazało się też, że procesy regulacji, dokładnie badane tylko w automatyce, są czymś powszechnym, występują one nie tylko w maszynach, lecz także w organizmach i społecznościach, przy czym wszędzie są oparte na tych samych zasadach.
Treść:
Gruszka; jabłko; śliwka po jednym, zjeść kolejno po przeczytaniu.
BR
Janusz