jazmig jazmig
307
BLOG

Poznański Kościół nie przywołuje żadnych demonów. Odpowiedź dla

jazmig jazmig Kultura Obserwuj notkę 0
 Paweł Jędrzejewski korzystając z Forum Żydów Polskich pisze na temat wydania w Poznaniu reprintu książki Mieczysława Noskowicza "Najświętsze trzy Hostie".
 
Jędrzejewski przytacza historię prześladowań Żydów, oskarżanych o „torturowanie” hostii i pod tym pretekstem mordowanych. Cały jego wywód jest po prostu niepoważny.
 
Problem prześladować Żydów pod tym pretekstem nie istnieje od kilkuset  lat. Nie znam treści tej książki, więc nie wiem czy ta książka oskarża Żydów, czy też przeciwnie, krytykuje tego rodzaju oskarżenia.
 
Cokolwiek by w tej książce nie było, to z całą pewnością nie stanowi ona jakiegokolwiek zagrożenia dla Żydów,  lecz jeżeli już, to dla katolików.
 
Aby można było polemizować z absurdalnymi oskarżeniami, to wcześniej trzeba je jakoś pokazać. Wydanie reprintu tej książki jest doskonałą okazją dla Żydów i ich obrońców, aby wykazać absurdy i kłamstwa, jakie rozgłaszano w okresie międzywojennym w Polsce na temat  Żydów.
 
Jak pisałem, nie znam tej książki, ale obawy Żydów związane z jej wydaniem sugerują, że w tej książce są rzeczy, których to oni powinni się wstydzić.
 
PS. Właśnie zamówiłem tę ksiązkę. Wydawca może podziękować FŻP za jej reklamę.
jazmig
O mnie jazmig

Jestem katolikiem, swoją wiarę traktują bardzo serio. Mam poglądy konserwatywne jak chodzi o sferę obyczajowości, i liberalne, gdy chodzi o gospodarkę.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura