www.jednomandatowe.pl www.jednomandatowe.pl
447
BLOG

W Lublinie o uczciwych wyborach

www.jednomandatowe.pl www.jednomandatowe.pl Polityka Obserwuj notkę 0

30 VI 2011 r. na zaproszenie "Solidarnych 2010" miałem kilkuminutowe wystąpienie na Placu Łokietka przed lubelskim ratuszem poświęcone idei jednomandatowych okręgów wyborczych. Odbyło się ono bezpośrednio po konferencji prasowej z udziałem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz, którzy mówili m.in. o zainicjowanej przez Solidarnych akcji "Uczciwe wybory". W nawiązaniu do tej akcji, polegającej na szukaniu mężów zaufania do komisji wyborczych, zwróciłem uwagę, że nie mniej ważną kwestią od sprawdzania prawidłowości liczenia głosów jest procedura zgłaszania kandydatów i że obecna ordynacja wyborcza do Sejmu praktycznie pozbawia obywateli biernego prawa wyborczego. Odnosząc się do wcześniejszej wypowiedzi Ewy Stankiewicz, która cytowała prof. Andrzeja Myca, że "my jesteśmy w stanie na tyle tej wolności wywalczyć, na ile jesteśmy w stanie ją sobie wyobrazić" powiedziałem, że w tym samym filmie jej autorstwa (http://www.youtube.com/watch?v=yCVMI3O0iuw) prof. Myc mówił również, iż jest zwolennikiem jednomandatowych okręgów wyborczych. Poinformowałem też zebranych o przemilczanym medialnie w Polsce wyniku referendum w Wielkiej Brytanii, gdzie prawie 70% głosujących opowiedziało się za utrzymaniem dotychczasowego systemu jednomandatowych okręgów wyborczych, którego jedną z zalet jest wyraźne utrudnienie fałszerstw wyborczych i w którym głosy liczy się publicznie. Słuchało mnie szacunkowo ok. 200 osób.


30 czerwca udzieliłem także wywiadu lubelskiej telewizji internetowej ITVL:
http://www.itvl.pl/news/nzs-za-jednomandatowymi

Treść wspomnianego w wywiadzie pisma potwierdzającego zebranie ponad 750 tys. podpisów za referendum „4 x tak” można przeczytać na stronie: http://jednomandatowe.salon24.pl/164362,dowod-na-zebranie-podpisow

 

Informuję również, że mój ostatni tekst o tematyce gospodarczej i JOW pt. „Gospodarka na rozdrożach” został nagrodzony w comiesięcznym konkursie portalu Interia360 za miesiąc czerwiec, był cytowany na antenie Radia Maryja w kontekście kryzysu greckiego w cyklicznej audycji „Minął miesiąc”, a w lipcu wychodzi także drukiem w najnowszym numerze miesięcznika „Opcja na Prawo”.

Krzysztof Kowalczyk

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka