Jerzy Krajewski Jerzy Krajewski
229
BLOG

Ostatnim królem Polski był Wojciech I Jaruzelski

Jerzy Krajewski Jerzy Krajewski Polityka Obserwuj notkę 11

Ostatnim królem Polski był despotyczny Wojciech I Jaruzelski.

Po tej konstatacji, która przyszła mi do głowy po uwadze jednego z dyskutantów, jestem gotów darować Jaruzelskiemu (choć nie wybaczyć) zamordowanie kilkudziesięciu robotników i kilkorga nastoletnich dzieci przez jego żołnierzy w 1970 r.

Machnąć na to ręką.

I tak jestem ostatnim, który o tym publicznie przypomina.

Piłsudski wywołał wojnę domową w maju 1926 r. i stawia mu się pomniki.

W tej wojnie domowej zginęło prawie 400 osób.

I machnęliśmy na to rękę.

Nazwisk obrońców demokracji w 1926 r. nikt w Polsce nie zna.

Ich listę zamówiłem w Instytucie Piłsudskiego w Nowym Jorku.

Jest zeskanowana.

Miałem wczoraj zapłacić za nią 282 dolary.

Ale jestem oszczędny.

Wstrzymałem się.

Zastanawiam się.

Wszyscy w Polsce machnęli ręką na ofiary wojny domowej w maju 1926 r.

Dlaczego ja mam płacić za ich przypomnienie?

282 dolary to spora kwota.

Taki wydatek powinienem skonsultować z żoną.

Państwo polskie olało obrońców demokracji w maju 1926 r.

Olało też ofiary grudnia 1970 r.

Dlatego oceniam, że żyjemy w bagnie moralnym.

Ale widocznie Polacy nie mają nic przeciw życiu w bagnie moralnym.

Machnęli ręką na zbrodnie Piłsudskiego.

Machnęli ręką na zbrodnie Jaruzelskiego.

Ale ja jakoś nie mogę.

To może przez to wychowanie w harcerstwie.

W komunistycznym harcerstwie, gdzie wpojono mi idee prawdy, piękna i dobra.

Jak trudno z nimi żyć w tym podłym świecie.

Skonsultuję to  z moją kochaną żoną.

Ona jest mądrzejsza niż ja.

A co Wy o tym myślicie?

Dołożycie się do kupna skanów z listą ofiar wojny domowej w maju 1926 ?

Poniżej moja korespondencja mejlowa z Instytutem Piłsudskiego w Nowym Jorku. Trzeba ją czytać od końca.

Pozdrawiam

Jerzy Krajewski



Witam!

Dobrze.

Jutro przeleję pieniądze.

Pozdrawiam serdecznie

Jerzy Krajewski,
prezes zarządu ULAN Sp. z o.o.,
redaktor naczelny Magazynu Przedsiębiorców "Europejska Firma",
redaktor naczelny Kodu Demokracji - Forum Niezależnych Komentatorów
dyrektor Klubu Gepardów  Biznesu


tel. (22) 21 44 680, 604 596 537,  faks (22) 77 14 200
jerzy.krajewski@europejskafirma.pl

www.europejskafirma.pl - serwis internetowy  Magazynu Przedsiębiorców  "Europejska Firma"
www.kod.org.pl - Kod Demokracji - Forum Niezależnych Komentatorów
www.gepardybiznesu.pl - serwis internetowy  Klubu Gepardów  Biznesu
www.nb.net.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Biznes"
www.nh.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Handel"
www.nr.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesne Rolnictwo"
www.nbank.biz.pl oraz www.ibs.edu.pl  - serwis internetowy "Nowoczesny Bank"
www.rabat.org.pl - Program Rabatowy Tęcza
www.taniekredyty.pl - Program Partnerski Money.pl


Aktualna liczba członków  Klubu Gepardów Biznesu - 516 podmiotów
------------------------------------------------------------------------------------------------
Wydawca: ULAN Sp. z o.o.
ul. Świerkowa 2 A
05-270 Marki k/o Warszawy
www.ulan.com.pl


Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XXI Wydział Gospodarczy, KRS nr 0000214237
Kapitał zakładowy: 50 100 zł.
Kapitał opłacony: 50 100 zł.
NIP: 125-09-84-156

From: Agnieszka Petla [mailto:agnieszka_petla@yahoo.com]
Sent: Sunday, May 15, 2011 5:30 PM
To: Jerzy Krajewski
Subject: Re: Co zawierają skany

Witam,

Są to listy wojskowych zmarłych i rannych w wypadkach majowych w dniach 12-15 maja 1926r. Jest podany stopień wojskowy, oddział oraz gdzie dana osoba została pochowana bądź w którym szpitalu się znajduje.

Pozdrawiam,
Agnieszka Petla

________________________________________
From: Jerzy Krajewski <jerzy.krajewski@europejskafirma.pl>
To: Agnieszka Petla <agnieszka_petla@yahoo.com>
Sent: Sun, May 15, 2011 8:08:04 AM
Subject: Co zawierają skany
Witam!
 
Proszę jeszcze podać, co zawierają skany.
 
 
 
Pozdrawiam serdecznie
Jerzy Krajewski,
prezes zarządu ULAN Sp. z o.o.,
redaktor naczelny Magazynu Przedsiębiorców "Europejska Firma",
redaktor naczelny Kodu Demokracji - Forum Niezależnych Komentatorów
dyrektor Klubu Gepardów  Biznesu
 
 
tel. (22) 21 44 680, 604 596 537,  faks (22) 77 14 200
jerzy.krajewski@europejskafirma.pl
 
www.europejskafirma.pl - serwis internetowy  Magazynu Przedsiębiorców  "Europejska Firma"
www.kod.org.pl - Kod Demokracji - Forum Niezależnych Komentatorów
www.gepardybiznesu.pl - serwis internetowy  Klubu Gepardów  Biznesu
www.nb.net.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Biznes"
www.nh.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Handel"
www.nr.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesne Rolnictwo"
www.nbank.biz.pl oraz www.ibs.edu.pl  - serwis internetowy "Nowoczesny Bank"
www.rabat.org.pl - Program Rabatowy Tęcza
www.taniekredyty.pl - Program Partnerski Money.pl
 
 
Aktualna liczba członków  Klubu Gepardów Biznesu - 516 podmiotów
------------------------------------------------------------------------------------------------
Wydawca: ULAN Sp. z o.o.
ul. Świerkowa 2 A
05-270 Marki k/o Warszawy
www.ulan.com.pl
 
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XXI Wydział Gospodarczy, KRS nr 0000214237
Kapitał zakładowy: 50 100 zł.
Kapitał opłacony: 50 100 zł.
NIP: 125-09-84-156
 
From: Agnieszka Petla [mailto:agnieszka_petla@yahoo.com]
Sent: Friday, May 13, 2011 11:12 PM
To: Jerzy Krajewski
Subject: Re: Instytut J.Piłsudskiego - kwerenda/wykazy imienne
 
Witam serdecznie,

Informuję, że lista została zeskanowana - w sumie to 37 stron. Licząc $6 za skan wychodzi dokładnie $282 plus $20 za kwerendę kwota do zapłacenia to $282. Proszę o dokonanie płatności na poniżej podany numer konta oraz o potwierdzenie, by lista mogła zostać przesłana:


Numer konta: 77 1240 1066 1111 0000 0022 0987
      
                    Jednostka Banku
                    V O. w Warszawie
                    Al. Jerozolimskie 65/79
                    00-950 Warszawa


Z wyrazami szacunku,

Agnieszka Petla
________________________________________
From: Jerzy Krajewski <jerzy.krajewski@europejskafirma.pl>
To: Agnieszka Petla <agnieszka_petla@yahoo.com>
Sent: Sat, May 7, 2011 1:50:08 AM
Subject: RE: Instytut J.Piłsudskiego - kwerenda/wykazy imienne
Witam!
 
Interesują mnie tylko listy zabitych wojskowych po stronie rządowej.
 
Proszę znaleźć takie listy. Tylko takie listy są mi potrzebne.
 
Za takie listy gotów jestem zapłacić ze swojego osobistego konta dolarowego po 6 dolarów za skan  strony plus 20 dolarów za kwerendę.
 
Proszę podać, ile takich stron jest i na jakie konto mam przelać pieniądze.
 
To bardzo pilna sprawa.
 
 
Pozdrawiam serdecznie
Jerzy Krajewski,
prezes zarządu ULAN Sp. z o.o.,
redaktor naczelny Magazynu Przedsiębiorców "Europejska Firma",
dyrektor Klubu Gepardów  Biznesu
 
 
tel. (22) 21 44 680, 604 596 537,  faks (22) 77 14 200
jerzy.krajewski@europejskafirma.pl
 
www.europejskafirma.pl - serwis internetowy  Magazynu Przedsiębiorców  "Europejska Firma"
www.gepardybiznesu.pl - serwis internetowy  Klubu Gepardów  Biznesu
www.nb.net.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Biznes"
www.nh.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Handel"
www.nr.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesne Rolnictwo"
www.nbank.biz.pl oraz www.ibs.edu.pl  - serwis internetowy "Nowoczesny Bank"
www.rabat.org.pl - Program Rabatowy Tęcza
www.taniekredyty.pl - Program Partnerski Money.pl
 
Aktualna liczba członków  Klubu Gepardów Biznesu - 516 podmiotów
------------------------------------------------------------------------------------------------
Wydawca: ULAN Sp. z o.o.
ul. Świerkowa 2 A
05-270 Marki k/o Warszawy
www.ulan.com.pl
 
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XXI Wydział Gospodarczy, KRS nr 0000214237
Kapitał zakładowy: 50 100 zł.
Kapitał opłacony: 50 100 zł.
NIP: 125-09-84-156
 
From: Agnieszka Petla [mailto:agnieszka_petla@yahoo.com]
Sent: Saturday, May 07, 2011 12:36 AM
To: jerzy.krajewski@europejskafirma.pl
Subject: Instytut J.Piłsudskiego - kwerenda/wykazy imienne
 
Witam serdecznie,

Informuję, że listy imienne są podzielone na rannych i zabitych. Są dwie listy, tj. jedna lista zawiera spis wojskowych w sumie 39 stron; oraz lista cywilna w sumie 10 stron.

Jest możliwość przesłania tych list w formie skanów. Koszt jednego skanu (strony) to $6 plus $10 opłaty za kwerendę: http://www.pilsudski.org/portal/pl/zbiory/archiwum/cennik

Proszę o odpowiedź czy wykonać skany.

Z poważaniem,

Agnieszka Petla
 

Inteligentny, odważny, wrażliwy, wszechstronny - człowiek orkiestra, jak mnie nazwała kilka lat temu "Gazeta Bankowa". Urodziłem się w 1963 r. w Słupsku w chłopskiej rodzinie z dziada pradziada. Skończyłem Technikum Elektryczne w Słupsku i dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim (obroniona "na pięć" w 1988 r. praca magisterska pt. "Polityczna rola telewizji w Polsce"). W latach 1989-2005 pracowałem w "Gazecie Bankowej", TVP 2 (program na żywo "Telewizja Biznes"),"Życiu Warszawy", miesięcznikach "Zarządzanie", "Businessman Magazine", "Twój Pieniądz", "Finansista", "Głos Banków Spółdzielczych". W 1998 r. wydałem książkę "Tani kapitał, czyli jak zdobyć pieniądze dla firmy". Mam dobrą, ładną żonę Elżbietę i dwóch wspaniałych synów Łukasza i Marcina. Mieszkamy we własnym domu w Markach koło Warszawy. Mam też dom na wsi koło Słupska. Od 2006 r. prowadzę firmę ULAN Sp. z o.o. (mam 80 proc. jej udziałów), wydającą dwa czasopisma: "Europejska Firma" i "Europejski Bank Spółdzielczy" oraz prowadzącą kilka projektów z zakresu public relations, m.in. konkursy Gepardy Biznesu, Efektywna Firma, Bank Przyjazny Biznesowi, Samorząd Przyjazny Biznesowi, Złota Skarbonka oraz Konferencje Nowoczesngo Biznesu. Więcej o jej projektach na: www.europejskafirma.pl - serwis internetowy Magazynu Przedsiębiorców "Europejska Firma" www.gepardybiznesu.pl - serwis internetowy Klubu Gepardów Biznesu www.nb.net.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Biznes" www.nh.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Handel" www.nr.biz.pl - serwis internetowy "Nowoczesne Rolnictwo" www.nbank.biz.pl oraz www.ibs.edu.pl - serwis internetowy "Nowoczesny Bank" www.rabat.org.pl - Program Rabatowy Tęcza www.taniekredyty.pl - Program Partnerski Money.pl Telefon do mnie: 604 596 537. Mejl: jerzy.krajewski@europejskafirma.pl Mój ojciec WITOLD jest na emeryturze, był właścicielem gospodarstwa rolnego na Pomorzu o powierzchni 13 ha, które podarował mi w 1997 r. Zaczynał od zera na początku lat 60. XX wieku. Całą ziemię kupił. Dorabiał się krok po kroku. Był oszczędny. Zawsze miał pieniądze. Nigdy nie brał kredytów. Mój dziadek Stanisław w 1945 r. przyjechał z Mazowsza na Pomorze i przejął od Niemców ładne gospodarstwo z pięknym domem nad sporym stawem. Ziemię zdał na Skarb Państwa za wyższą emeryturę. Nie wiem jak miał na imię pradziadek, nie wiem gdzie dokładnie jest jego grób w Dobrem (próbowałem odnaleźć ten grób w latach 80. XX wieku, ale nie udało się). Był rolnikiem we wsi Głęboczyca koło Dobrego na Mazowszu. Stanisław Krajewski pochowany jest na katolickim cmentarzu w Zagórzycy kolo Słupska. Tam też pochowany jest mój drugi dziadek, Stanisław Kostrubiec, ojciec mojej mamy, oraz pradziadek Andrzej Kostrubiec. Rodzina Kostrubców pochodzi z Zamojszczyzny z okolic Krasnobrodu - wieś Borki. Byłem tam 30 lat temu razem z dziadkiem Stanisławem Kostrubcem, który zabrał mnie w rodzinne strony z obozu OHP w Zamościu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka