Józef K Józef K
60
BLOG

Do I Ever Cross Your Mind

Józef K Józef K Kultura Obserwuj notkę 3

Wczoraj wracałem z Warszawy do Podkowy około 16-tej. Właśnie zaczęło obficie padać. Włączyłem radio w aucie i trafiłem w karcie pamięciowej radia na piosenki śpiewane w duetach przez Raya Charlesa, z płyty Genius loves company. To była już jego ostatnia płyta.

W Amazonie 211 komentarzy. Warto je poczytać!

Odsłuchałem znakomity duet RC ze znaną piosenkarką Bonnie Raitt śpiewany w stylu Country&Western: Do I Ever Cross Your Mind.  Tęskne pytanie: "czy kiedykolwiek przechodzę ci przez myśl?"

Nagranie pochodzi z 2003 roku. Znam tę piosenkę od dawna i zawsze podziwiam... ale tym razem... po prostu włączyłem tryb Repeat i słuchałem jej na okrągło przez prawie godzinę jazdy. I ciągle odkrywałem coś nowego.

Fragment komentarza z Amazona: Bonnie Raitt's teaming with Ray on "Do I Ever Cross Your Mind" is one of the set's great moments with Ray's voice suiting the worn emotions of a romance gone-by and Bonnie's aching vocals blending joyfully with Master Ray.
 

Rozpoczyna dramatyczne uderzenie basu i przeciągły dźwięk gitary slide (na której cały czas znakomicie gra BR). Następnie swym charakterystycznym, choć już nieco słabym głosem wchodzi z tytułowym pytaniem RC. Po nim śpiewa BR: intensywnie kobiecy, silny głos o pięknej barwie, przejmujący, wręcz dramatyczny. Ostatnie frazy w jej wykonaniu są mistrzowsko bluesowe. Śpiewają w duecie. Zawodowcy najwyższej klasy.

Doskonały zespoł towarzyszący, zwłaszcza fortepian (Randy Waldman).
Coś pięknego.

To nagranie muzyczne jest również dostępne w tubie, a wcześniejsze nagranie RC tutaj. Tekst można przeczytać tutaj.

Darlin', do you ever want to know
What became of all the time
I wanna know, do I ever, ever cross your mind
Oh, baby, baby...

 

Józef K
O mnie Józef K

Józef K.: wszechstronne zainteresowania, zdecydowane poglądy, liberał Kontakt Witryna internetowa

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura