WIESIOŁYJE KARTINKI WIESIOŁYJE KARTINKI
363
BLOG

DA CAPO AL FINE ALBO LE GRANDE FINALE Z APPENDIXEM

WIESIOŁYJE KARTINKI WIESIOŁYJE KARTINKI Kultura Obserwuj notkę 9
 ***            - No i niech pan popatrzy! - byłem zadowolony i dumny. - Całkiem sprawnie nam poszło!- Rzeczywiście – Narrator pomimo wyraźnie widocznego zmęczenia wydawał się być mniej wymięty niż wtedy, kiedy widzieliśmy się ostatnim razem.- Mam nadzieję, że opowiadając o Południowej Ameryce odpoczął pan trochę i się zrelaksował?- A skąd pan wiedział, że... - spojrzał na mnie zdumiony.- Skontaktowałem się z panią Manuelą Potworską raz jeszcze – mam wrażenie, że mój telefon sprawił jej przyjemność rozpraszając nudę – i poprosiłem o wykaz pana wcześniejszych zadań, poufnie oczywiście. Pan zaczynał narracje od opowiadań o lamach, czyż nie tak?- Tak, tak, zgadza się – zawołał radośnie – A potem były opowiadania o leniwcach, strasznie nudne, nota bene; mrożące krew w żyłach opowiadania o aligatorach, o papugach...- Ten południowoamerykański wątek wprowadziłem specjalnie, żeby sprawić panu przyjemność. Trochę to rozbiło koncepcję drugiej części, ale doszedłem do wniosku, że po tym wszystkim, co pan przeszedł w pierwszej, taka nagroda się panu należy.- Bardzo dziękuję wobec tego, bardzo dziękuję, jeszcze nigdy nie współpracowałem z kimś tak... - szukał słowa, co jak u narratora było niezwykłe – ...życzliwym. Zdjął melonik i ukłonił się szarmancko.- Jeszcze wiele przed nami – uznałem za wskazane odkryć przed nim swoje plany. - Musimy dokończyć trylogię, a potem: Heliopolis. Mówię panu, zarelacjonuje się pan na śmierć!- Drżę i czekam z niecierpliwością! - zawołał z zapałem. - Stworzymy nieśmiertelny duet wszechczasów!- No to co? - zatarłem dłonie – Może wpadniemy na małą wódkę?- Chętnie. Ja stawiam! Tylko gdzie?- Może do Henry'ego? To parę kroków stąd, zaraz za mostem.- A więc chodźmy!I poszli. Żywo gestykulując i rozmawiając. Autor i Narrator. Narrator i Autor... We dwóch tak szli. Do knajpy... Za mostem... Zaraz... zaraz! Jeśli Autor z Narratorem, jeśli Narrator z Autorem, jeśli we dwóch poszli, jeśli do knajpy, jeśli do Henry'ego, jeśli pić będą razem z bohaterem, jeśli w miejscu akcji... TO KTO, DO CIĘŻKIEJ CHOLERY, OPOWIADA TĘ HISTORIĘ?  APPENDIX  STATYSTYKI  Ilość groźnych wypadków komunikacyjnych1Scen miłosnych3Zabójstw z premedytacją1*Przypadkowych7*Denatów8*W tym: zbawionychb/dPotępionychj/wSonetów15Błazenad KlossaCałe mnóstwoŁączna kwota ubezpieczeń komunikacyjnych Cojaka115.000 USDKul w naganie5 * Nie dotyczy Ameryki Południowej.

wesoły

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura