kashmir kashmir
289
BLOG

Wikipropaganda

kashmir kashmir Polityka Obserwuj notkę 38

Trochę wstyd przyznać, ale stosunkowo niedawno, bo ledwie kilka dni temu, w pełni zdałem sobie sprawę z tego, czym jest wikipedia. Nagle stanęły mi przed oczami, dotychczas bagatelizowane, wszelkie politowaniem zabarwione komentarze w niejednej w miarę poważnej i w miarę inteligentnej dyskusji, kiedy ktoś na źródło wiedzy owej powołać się poważył.

Oto bowiem, przechadzając się wirtualnie po owym medium parę dni temu natknąłem się na taki oto artykuł.

Zmroziło mnie trochę. Oto wikipedia, która na każdym kroku forsuje niejaki "NPOV", pozwala sobie na określenie "propagandy homoseksualnej" jako: "pejoratywne określenie, używane przez niektóre środowiska prawicowe, nacjonalistyczne oraz niektórych hierarchów Kościoła Katolickiego". Jednym słowem - taka obelga, ale ogólnie niewarta wiele uwagi, bo używana tylko przez oszołomów (faszystów, katoli - w dodatku niektórych).

Inny kwiatek: "Jego użycie spotyka się w odniesieniu do działań promujących postawy tolerancji wobec osób homoseksualnych (...)" albo: "(...) działań zmierzających do przyznania parom jednopłciowym podobnych lub tych samych praw, jakie posiadają pary różnopłciowe".

Zmrożony pozwoliłem sobie zmodyfikować nieco hasło, właśnie w celu obrony mitycznego NPOV: [klik]. I tu ciekawostka - moja edycja nie przeżyła ani jednej minuty. Nie była to moja pierwsza edycja w wikipedii - wcześniej zdarzały się inne, głównie w tematyce muzycznej, gdzie z czasem pojawiły dyskusje, korekty, wątpliwości... Czasem trwało to dni, czasem miesiące... ale minutę?? Widać, fani poszczególnych formacji muzycznych nie są tak prężni i żwawi jak... no właśnie, kto?

Dodam tylko, że natychmiast (no - po paru próbach przywrócenia "swojej" wersji) zostałem równiez zbanowany, a temat zabezpieczony przed edycją. Podobnie szybko zareagowano zresztą na moją edycję hasła "małżeństwo", gdzie "związek małżonków" zastąpiłem "związkiem kobiety i mężczyzny" (w konstytucji nadal tak definiuje się małżeństwo, no ale jeśli fakty przeczą mądrości wikipedii... to wiadomo co dla faktów).

Jestem ciekaw, ile jeszcze takich "NPOV" przykładów się w wiki znajdzie, gdzie hasło zawiera już nie tyle "POV' nawet, co chamską i kłamliwą propagandę.

Jednym słowem - w wikipedii siła wojującego lobby doprowadzonej już do absurdu politpoprawności jest imponująca. Jak prześledziłem dyskusję, hasło "propaganda homoseksualna" było najpierw głosowane przez owo lobby do usunięcia, a po niepowodzeniu regularnie sabotowane do owej wielce NPOVsko-encyklopedycznej formy: "pejoratywne określenie...(itd.)" 

Nawiasem mówiąc - przepadek w głosowaniu postulatu o usunięciu hasła jako takiego nie dziwi - głosuja tam ci, których temat interesuje. A w końcu nawet "prawicowych oszołomów" zainteresowanych jego istnieniem nie ma tak wielu, wojujący lewacy zostali tu prawdopodobnie zmieceni przez samych homoseksualistów - takich zwykłych, a nie tej garstki wojujących od parad itp. - których, jak wiem z paru bezpośrednich źródeł, nachalna propaganda gejowska mierzi chyba najbardziej. W sumie nie ma co się dziwić.

kashmir
O mnie kashmir

...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka