por. Krystyna Kurlanda - Sowińska
por. Krystyna Kurlanda - Sowińska
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
60
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część XIX

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Polityka Obserwuj notkę 6

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część XIX

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


RZEDNĄCY CZAS


Po pogrzebie Mamy czterdzieści cztery dni temu
nie wiem o czym pisać –
szykuję się na wędrówki tam nigdy
nie byłem - położyłem się w trawie
przyśniła się Mama ale nie była w roli głównej
a wujek Stanisław Sowiński z Budek II
kochałem go bo był dobrym człowiekiem.


Dalej jest zimno a do słońca daleko
ulice puste nie ma z kim pogadać
na rowerze pojechałem po bazie
na zachodnią stronę - coś tam pisałem w myślach
rzednący czas czepia się gałązek
nieprzewidywalny schodzę na piaskowy szlak.


Nie mam nic teraz do roboty - kto
zmartwychwstanie to się obudzi taki
schludny jak nigdy.


Obrałem kilka kartofli usmażyłem placki
polałem śmietaną lepsze to
aniżeli kotlet schabowy.


Dla przypomnienia gitary nie ruszam
trzy lata temu grałem i śpiewałem -
komu te wygłupy potrzebne.


Schodzę po schodach na dół
na kamieniach złożę modlitwę
tym co odeszli...


08.04.2023 - Ustka
Sobota 8:35



PIERWSZE ŚWIĘTA BEZ CIEBIE


Po pogrzebie Mamy czterdzieści pięć dni temu
nie wiem o czym pisać –
czym się cieszyć i co w ogóle cieszy
życie rwane pustą ciszą nawet ciasta
nie mam na święta - a zresztą
jak się zorganizować i czy muszę
poświęcić koszyczek z darami.


Niech się cieszą inni niech się spotkają
ja uczę się silniejszym ostać
zaśpiewam Mamie co sama śpiewała
(Tango mojej matki) Mieczysława Fogga.


Oprócz Jezusa Chrystusa nikt
nie Zmartwychwstał – udziela się
we mnie grzeczność chociaż
na dzisiaj chociaż w prymitywnych
warunkach kilka wspomnień
zatrzymałem w sercu twórczo.


09.04.2023 – Ustka
Niedziela 8:52



NA KAMIENIACH ZŁOŻĘ MODLITWĘ


Po pogrzebie Mamy czterdzieści sześć dni temu
nie wiem o czym pisać –
dzisiaj byłem u siostry Haliny
wraz z Margot - pierwszy dzień świąt
spokojny jak las i byliśmy po obiedzie
w lesie zupełnie gołym bez liści
nie było śpiewania Alleluja
tylko dwa wiersze (Świat duszy)
Niny Danowskiej - Historia mało
poetyckiego romansu i drugi wiersz
Wreszcie wzięłam twój orgazm w ręce.


I było fajnie tak uroczyście
bo zawsze mało miłości człowiekowi
póki można korzystaj z niej
tylko to zostało prawdziwe w życiu
reszta się nie liczy nie jest warta
ani jednej minuty...


Poświęciliśmy Mamie rozdział
to co pamiętamy - wspominki wesołe  
i mniej wesołe ale liczy się Pamięć
przecież to pierwsze święta bez Niej -
miała w sobie Dzwon w pieśni
i taka pozostanie do końca dni naszych.


Alleluja Mamo...


10.04.2023 - Ustka
Poniedziałek 7:00



TANGO MOJEJ MATKI


Po pogrzebie Mamy czterdzieści siedem dni temu
nie wiem o czym pisać –
u Ciebie w mieszkaniu zegar zatrzymał się
o godzinie 13:37 - jest absolutna
cisza ale nadal mówię (Dzień dobry Mamo)
zdjęcia Twoje wiszą na ścianie
rozmawiam z Tobą...


Święta Wielkanocne minęły
jak pisałem wcześniej (tylko Jezus
zmartwychwstał) też na chwilę
by ludzie mogli sobie poukładać
to życie - ja świętuję codziennie
bo wolne mam taki rencisty przywilej.


Na razie czekam że ciepło nastąpi -
co za Kwiecień zimny jak nigdy
zupełnie zwariowany śmieje się i drwi.


Aby spokój był może ktoś wreszcie
zatańczy na ulicy niech się ludzie
odważą tańczyć przy obórce - przy
stodole - przy ubikacji bo lokali
nie ma na mojej prowincji -
jest szczekanie psów to słyszę.


A tak to nic się nie dzieje
dziewczyny nie gwałcą i kobiety
starszawe też nie - cisza spowiada
ciszę i tak w kółko Macieja
dzień się otwiera i jak pijak majaczy.


Idę pod górkę i nucę Tango mojej matki!


11.04.2023 - Ustka
Wtorek 8:09


Wiersze z książki "Dzwon w pieśni"


___________________________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka