Kamienica przy ul. Karmelickiej , w której mieszkał Stanisław Przybyszewski (tzw. "Synagoga Szatana")
Kamienica przy ul. Karmelickiej , w której mieszkał Stanisław Przybyszewski (tzw. "Synagoga Szatana")
Krakowiaczek jeden Krakowiaczek jeden
703
BLOG

Okolice al. Słowackiego w Krakowie

Krakowiaczek jeden Krakowiaczek jeden Kultura Obserwuj notkę 6

Byłem ostatnio zaproszony do Radia Kraków. Ponieważ miałem trochę czasu to pochodziłem po okolicy i porobiłem nieco zdjęć. Aleja, przy której stoi Radio była za czasów St. Wyspiańskiego granicą miasta ( w jej miejscu biegł nasyp kolejowy). O Wyspiańskim wspomniałem nieprzypadkowo, bo mieszkał tu w pobliżu i uwiecznił  tą okolice w słynnych pastelach przedstawiajacych widok na Kopiec Kościuszki.

Wspomniany nasyp usunięto dopiero w dwudziestoleciu międzywojennym, to tez po jednej stronie ulicy są kamienice z XIX w., a po drugiej z lat 30. XX w. Ja chodziłem po tej stronie z XIX w.

Zobacz galerię zdjęć:

Trawnik pod "Synagogą Szatana", na którym spał w zimie kompletnie pijany Tadeusz "Boy" Żelenski.
Trawnik pod "Synagogą Szatana", na którym spał w zimie kompletnie pijany Tadeusz "Boy" Żelenski. Klatka schodowa na schody kuchenne, al. J. Słowackiego Ciekawe schody Schody kuchenne w jednej z kamienic przy al. J. Słowackiego. Schody kuchenne w jednej z kamienic przy al. J. Słowackiego. Schody kuchenne w jednej z kamienic przy al. J. Słowackiego. Podwórko przy ul. H. Simiradzkiego Podwórko przy ul. H. Simiradzkiego Podwórko przy ul. H. Simiradzkiego

Podobnie jak Głumow ze sztuki A. Ostrowskiego "I koń się potknie" chciałbym być: zły i inteligentny. Ale niestety jestem chyba tylko "zły" - tak przynajmniej twierdzi mój były pracodawca. Zajmuję się różnymi niszowymi tematami i postaciami (np. Hieronimiem Boschem, Stanisławe Szukalskim czy słynna niegdyś kłodzką trucicielką - Charllotą Ursini). Interesuję się też oczywiście polityką i jestem taka typową sierotą po POPiSie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura