Kurtyna Kurtyna
705
BLOG

TU-154 ra-85744 Moscow - Domodedovo

Kurtyna Kurtyna Polityka Obserwuj notkę 2

Więcej faktów odnośnie katastrofy Tu-154 w Rosji 5 grudnia, pozwalających w przybliżeniu porównać warunki przyziemienia tego samolotu i samolotu rządowego 10 kwietnia.

Samolot Tupolew Tu-154M lini South East Airlines (wcześniej Daghestan Airlines), o numerze rejestracyjnym RA-85744 (lot nr N2-372 z Moskwy Wnukowo do stolicy Dagestanu Machaczkała) ze 163 pasażerami i 9 członkami załogi, wystartował z lotniska Wnukowo w Moskwie o godz. 11:07 i osiągnął pułap 9100 metrów (29800 stóp), gdy załoga zgłosiła awarię wszystkich trzech silników (D-30KU) i zwróciła się do Moskwy o przekierowanie na lotnisko Domodedovo oddalonego wg pozycji samolotu o 80km.

 
 
Samolot twardo przyziemił w odchyleniu od osi pasa nr 32R w prawą stronę zaraz koło drogi kołowania B1 w opadach zamarzającego deszczu o godz. 11:36, przetoczył się przez pas startowy, przekroczył koniec pasa i koniec pasa bezpieczeństwa i z uszkodzonym podwoziem od odległości 300m od końca pasa uderzył w konstrukcję ziemną w odległości 820m od końca pasa.
Dwie osoby zginęły, 17 zostało ciężko rannych, 37 odniosło drobne obrażenia.
 
Władze rosyjskie poinformowały, że nie było pożaru, samolot uległ całkowitemu zniszczeniu. Próbki paliwa zostały pobrane na lotnisku Wnukowo.
 
Lotnisko Domodedovo poinformowało, że samolot wylądował na pasie ale wypadł z niego i uderzył w konstrukcję ziemną, w wyniku czego śmierć poniosły dziw osoby.

Lotnisko Wnukowo poinformowało, że samolot wylądował na lotnisku 5 grudnia o godz. 9:23, przeszedł kontrolę po lądowaniu i został poddany przygotowaniom wstepnym do startu o 11:07. przygotowany przed startem
 
Samolot był 80 km od lotniska  Domodedovo kiedy kolejno awarii uległy wszystkie silniki,
załoga przeprowadziła awaryjne lądowanie, ale samolot wypadł z pasa o godz. 11:36.
 
Paliwo zbadano we Wnukowie i stwierdzono zachowanie wszystkich wymaganych norm jakości paliw. Pozostałe statki powietrzne zatankowane paliwem z tego samego źródła dotarły do miejsca przeznaczenia w sposób bezpieczny.
 
Prikuratura prowadzi dochodzenie. Prokurator prowadzący powiedział, że pierwsze rezultaty śledźtwa wskazują na możliwą kolizję samolotu z ptakami.

Federalna agencja ruchu lotniczego "Rosaviatsia" (Civil Aviation Authority of Russia) osiadczyłą 4-ego grudnia, że załoga zgłosiła problemy z silnikami o godz. 11:20, 2 minuty później zgłosiła awarię wszystkich silników razem z genereatorami i urządzeniami nawigacyjnymi.
 
Wcześniejsze ustalenia mówiące, że początkowo awarii uległy dwa silniki, a trzeci na podejściu, okazały się być błędne.
 
Całość tutaj:
 
Inne wątki:
W katastrofie rosyjskiego Tu-154 zginął brat prezydenta Dagestanu

 

 

Warto zwrócić uwagę na ułożenie podwozia, dokładnie jak w Smoleńsku.

 

 

 

Widok wraku i okolic miejsca katastrofy.

 

Nagranie z kamer CCTV

Inne filmy na youtube:

Video of plane debris after crash landing tears apart Tupolev 154 jet
http://www.youtube.com/watch?v=Gr3ZGyb4SNY&feature=related
 
2 killed, dozens injured as plane breaks apart in crash landing in Moscow
 
Deadly Landing: Pilot error, triple engine failure seen behind Tupolev 154 crash
 
Plane crashes in forest near Moscow day after emergency landing
 

 

 

 

Kurtyna
O mnie Kurtyna

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka