Halina Świrska Halina Świrska
249
BLOG

Mail z Charkowa 4 - co czuje Rosjanin

Halina Świrska Halina Świrska Polityka Obserwuj notkę 0

Od mojej znajomej z Charkowa, której maile publikuję, dostałam tekst piosenki rosyjskiego barda Makarewicza - o tym, co czuje Rosjanin w tej wojnie. Zaspiewał to w Moskwie, na ulicy. Obok tłumaczenie - dosłowne, choć pewnie raczej przybliżone, bo z rosyjskim dawno nie miałam do czynienia.

Piosenki mozna posłuchac na stronie:

http://www.ukrinform.ua/rus/news/andrey_makarevich_moya_strana_soshla_s_uma_premera_pesni_audio_1663954

 

Рождаясь, не выбирают страну, /  Rodząc się, nie wybierasz kraju
И нам вовек не оборвать эту нить. / I przez wiek nie zerwać tej nici
Моя страна ушла на войну,       / Mój kraj poszedł na wojnę
И я не смог её остановить.       / I nie mogłem go powstrzymać

Кому власть да сласть,            /Komu władza to i rozkosze
Кому сума да тюрьма,              /Komu ???? to i więzienie
А я не в силах эту боль превозмочь. /A ja nie mam sił przezwycięzyć tego bólu
Моя страна сошла с ума,         / Mój kraj oszalał (dosł. "zszedł z rozumu")
И я ничем не могу помочь.       /I ja w niczym nie mogę pomóc (nic na to nie poradzę)

И что тут делать, и как тут быть, /I co tu robić, i jak tu być
Если всё отныне верх дном.        / Jesli wszystko wywrócone do góry dnem
Не надо нимбы и крылья растить   /Nie potrzeba aureoli i rosnących skrzydeł
Надо просто не быть говном.          / Trzeba po prostu nie być gównem

И я уверен только в одном   /Jestem pewien tylko jednego
Пришла пора выбирать.       / Przyszła pora wybierać
Но если решил, не быть говном   /A jeśli postanowiłeś nie być gównem
И жить легко и умирать.       / I żyć lekko i umierać
И жить легко и умирать.       / I żyć lekko i umierać
И жить, и не умирать.           / I żyć i nie umierać
 

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka