BICO BICO
42
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Powstanie Warszawskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Twarda waluta

Wskutek bólu zęba dostałem się do dentysty. Lekarz Serb usunął mi ząb wraz ze złotą koroną. Zapłacił mi za nią 40 papierosów, a za nie kupiłem wełnianą koszulę amerykańską [20 papierosów] i 1 kg chleba [20 papierosów]. Wysłałem mnóstwo listów do instytucji Czerwonego Krzyża w różnych krajach według adresów podanych przez kolegów żołnierzy z roku 1939 z prośbą o paczkę żywnościową. Wspomnienia Bronisława Lubicz - Nycza, "Leszka" z niewoli.

Źródło: Almanach Powstańczy 1944.

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura