martini077 martini077
144
BLOG

"Raport Pileckiego"- naprawdę warto zobaczyć

martini077 martini077 Kultura Obserwuj notkę 0
w końcu coś wartościowego w polskim kinie

Poszedłem do kina na "Raport Pileckiego". Blisko dwie godziny minęły w mgnieniu oka. Po seansie zapanowała, długa, przejmująca cisza...Film pokazuje mnóstwo rzeczy, rodzinne wspomnienia i kaźń rotmistrza Witolda Pileckiego, tragedię Polski pod niemiecką okupacją, Auschwitz a potem sowiecko-ubecką bandę maltretującą to co z Polski pozostało. Wszystko bez filmowych fajerwerków, na poważnie. Nie znam większości z występujących w tym filmie aktorów, ale to dobra obsada, rotmistrz i jego żona są zagrani doskonale, reszta też bez zarzutu.

To jest niezwykły, wg mnie bardzo dobry, wartościowy film. On może trafić do młodzieży, coś zmienić, uzmysłowić jaką cenę za polskość zapłacili bohaterowie pokolenia naszych dziadków. Dlaczego nie wolno nam o nich nigdy zapomnieć. Nigdy.

martini077
O mnie martini077

Lubię analizować rzeczywistość. Należę do pokolenia dobrze pamiętającego stan wojenny, i to zapewne ukształtowało moje poglądy polityczne. Byłem kinomanem. Wzruszam się słuchając oper. Kraków, Florencja, Góry Świętokrzyskie to moje ukochane miejsca na ziemi.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura