Wikipedia
Wikipedia
Leszek Pilarski Leszek Pilarski
152
BLOG

Konfederacja- nowa nadzieja polskiej polityki, ale czy Polaków? -cz. I

Leszek Pilarski Leszek Pilarski Polityka Obserwuj notkę 4
Czy Konfederacja to rzeczywiście nowe i świeże ugrupowanie polityczne? Czy ma szansę coś zmienić w polskiej polityce czy też skończy ja Kukiz? Czy ktoś jest w stanie „rozkminić” kto ją tworzy?

Konfederacja to polska koalicja polityczna o charakterze prawicowym i eurosceptycznym, która powstała w 2019 roku przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. W jej skład wchodzą cztery ugrupowania: KORWiN, Ruch Narodowy, Konfederacja Korony Polskiej i Partia Kierowców. W tym artykule przedstawimy, kto stoi za Konfederacją i jakie są jej główne cele i postulaty.

KORWiN

KORWiN to partia założona przez Janusza Korwin-Mikkego, znanego polityka i publicystę. Partia ta reprezentuje konserwatyzm liberalny i leseferyzm, czyli ideologię opartą na wolności jednostki w sferze gospodarczej i społecznej. KORWiN jest przeciwny interwencjonizmowi państwowemu, podatkom, regulacjom, biurokracji i związkowi europejskiemu. Partia ta dąży do likwidacji wielu instytucji publicznych, takich jak ZUS, NFZ, TVP czy PZU. KORWiN jest także zwolennikiem monarchii konstytucyjnej i tradycyjnych wartości rodzinnych.

Ruch Narodowy

Ruch Narodowy to partia założona przez Roberta Winnickiego i Krzysztofa Bosaka, działaczy narodowych i patriotycznych. Partia ta reprezentuje nacjonalizm i narodowy katolicyzm, czyli ideologię opartą na silnej tożsamości narodowej i religijnej. Ruch Narodowy jest przeciwny imigracji, multikulturalizmowi, genderowi i związkowi europejskiemu. Partia ta dąży do obrony suwerenności i interesów Polski na arenie międzynarodowej, ochrony życia ludzkiego od poczęcia do naturalnej śmierci, wspierania rodziny i małego przedsiębiorczości.

Konfederacja Korony Polskiej

Konfederacja Korony Polskiej to partia założona przez Stanisława Michalkiewicza, znanego publicystę i historyka. Partia ta reprezentuje reakcjonizm i monarchizm, czyli ideologię opartą na tradycji i hierarchii społecznej. Konfederacja Korony Polskiej jest przeciwna demokracji parlamentarnej, republikańskiej formie ustroju państwa i związkowi europejskiemu. Partia ta dąży do przywrócenia monarchii elekcyjnej w Polsce, restauracji Rzeczypospolitej Obojga Narodów i odnowy moralnej społeczeństwa.

Partia Kierowców

Partia Kierowców to partia założona przez Piotra Liroya-Marca, znanego rapera i polityka. Partia ta reprezentuje liberalizm i antybiurokrację, czyli ideologię opartą na wolności jednostki w sferze gospodarczej i obywatelskiej. Partia Kierowców jest przeciwna nadmiernym opłatom drogowym, mandatom karnym, ograniczeniom prędkości i związkowi europejskiemu. Partia ta dąży do poprawy warunków pracy kierowców zawodowych i amatorskich, obniżenia cen paliw i usprawnienia infrastruktury drogowej.

Zbyt wcześnie byłoby powiedzieć, że Konfederacja to byt o ugruntowanej strukturze i poglądach.

Ostatnie roszady koalicje naturalne dla okresu przedwyborczego na pewno w tym nie pomogą, ale warto przetoczyć ostatnią publikowaną co prawda w Wikipedii ale mam nadzieję że aktualną strukturę Konfederacji

image

Podsumowanie

Konfederacja to koalicja polityczna składająca się z czterech partii o różnych profilach ideowych, ale -wydaje się -łączących je wspólnych celach: obrona wolności Polski i Polaków. Czy na pewno – o tym w następnych częściach poświęconych temu ciekawemu ugrupowaniu.

Leszek Pilarski, urodzony w 1959 roku, żonaty, dwoje dzieci. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi. Inżynier, absolwent Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy. Od początku kariery zawodowej związany z Fabryką Wodomierzy i Zegarów METRON. Konstruktor, technolog i od 1986 roku bardzo aktywny członek NSZZ "Solidarność". Od 1988 roku Przewodniczący Rady Pracowniczej. W 1990 podczas przekształceń ustrojowych wygrywa konkurs na Dyrektora Naczelnego przedsiębiorstwa przedstawiając innowacyjny biznesplan rozwoju. Ma wtedy zaledwie 31 lat i zarządza zatrudniającą ponad tysiąc osób firmą państwową. Przez następne lata konsekwentnie wdraża plan, wprowadza nowatorskie techniki zarządzania. Od podstaw tworzy działy marketingu, reklamy oraz biuro eksportu. Wdraża systemy zarządzania jakością ISO 9001 i ISO 14001. Modernizuje przedsiębiorstwo, inwestuje w nowoczesny park maszynowy oraz buduje najnowocześniejsze i największe w Europie laboratorium badań i legalizacji wodomierzy. Poszerza ofertę produktową o asortyment o zaawansowanej technologii elektronicznej, taki jak ciepłomierze, podzielniki kosztów i programatory. Na szeroką skalę prowadzi kampanię medialną uświadamiającą społeczeństwo polskie w kwestii ekologii - organizuje sympozja i konferencje. Bierze udział w targach międzynarodowych i pozyskuje nowe rynki. Uzyskuje kilkadziesiąt nagród i wyróżnień, między innymi Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich. Od roku 1992 do 1995 jest Prezesem Izby Przemysłowo-Handlowej. Jest członkiem BCC i wielu innych stowarzyszeń branżowych. Publikuje artykuły w czasopismach branżowych, zostaje członkiem Akademii Budownictwa Ukrainy. Prowadzi działalność społeczną na rzecz instytucji takich jak szpitale, szkoły oraz wyższe uczelnie, wojsko, domy dziecka, fundacje pomagające osobom niepełnosprawnym. Wspiera lokalny sport i kulturę. W ciągu kilku lat zwielokrotnia produkcję wodomierzy do takiego stopnia, że METRON dołącza do ścisłej czołówki światowej. W związku z ogromnym znaczeniem dla rozwoju lokalnej i krajowej gospodarki, w efekcie uznania dla zasług pracowników i sukcesów firmy, uzyskuje zgodę Rady Ministrów na prywatyzację bezpośrednią przedsiębiorstwa drogą leasingu pracowniczego (spółka pracownicza). Niestety rozwój firmy zostaje skutecznie powstrzymany poprzez destrukcyjne działania różnych organów administracji państwowej. Początkiem ich jest podniesienie przez Ministra Finansów w 2001 roku opłat legalizacyjnych (podatek) dla wodomierzy o 300 procent. Ta absurdalna podwyżka niszczy rozwój i przebieg prywatyzacji firmy. Przez następne 18 Leszek Pilarski proponuje i wdraża szereg rozwiązań naprawczych, które są konsekwentnie torpedowane przez instytucje państwowe - z Ministerstwem Skarbu Państwa na czele. Wraz z innymi polskimi producentami walczy z autorami wzrostu opłat. Po czterech latach osiąga sukces - opłaty zostają obniżone. Podejmuje negocjacje z MSP, poszukując dróg wyjścia z trudnej dla pracowników Metronu sytuacji. Składa wniosek o postępowanie układowe z wierzycielami spółki. Znajduje wielu inwestorów. Ostatnie trzy z tych działań zostają z nieznanych przyczyn zablokowane przez Ministerstwo Skarbu Państwa. Ostatecznie na skutek szkodliwych i nieracjonalnych działań urzędników Skarbu Państwa, składa wniosek o przejęcie firmy w tzw. "ruchu" (firma nadal funkcjonuje) przez SP. Ministerstwo Skarbu Państwa odmawia przyjęcia propozycji. Leszek Pilarski staje się ofiarą licznych represji ze strony instytucji państwowych, ale mimo wszystko udaje mu się utrzymać stabilność firmy, prestiż marki i zatrudnienie 150 pracowników. Uzyskuje aprobaty na nowe produkty i certyfikaty jakości zgodne ze standardami Unii Europejskiej. Impas w relacjach ze Skarbem Państwa zostaje przełamany po likwidacji MSP (koniec 2016 roku). Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki, Ministerstwo Rozwoju i Finansów oraz Kancelaria Prezesa Rady Ministrów pozytywnie odpowiają na propozycje rozwiązania problemu Metronu. W listopadzie 2017 roku zostaje im przedstawiony pomysłowy i realny biznesplan pod nazwą "Metron - reaktywacja", który jednak nigdy nie zostaje poddany analizie. Równolegle prowadzone jest postępowanie sądowe mające na celu zablokowanie działalności firmy, która w międzyczasie realizując założenia biznesplanu podwaja produkcję i tym samym rozwija się. W efekcie tej sytuacji 31 sierpnia 2018 roku dochodzi do zamknięcia firmy z jednoczesnym żądaniem opuszczenia jej przez pracowników pod groźbą użycia siły. W rezultacie firma od ponad miesiąca nie może funkcjonować, pracownicy zostają zwolnieni i wbrew wcześniejszym deklaracjom nie są podejmowane żadne czynności inwentaryzacyjne i inne zmierzające do przejęcia firmy. Nie są też realizowane prace nad dalszymi losami METRONU. Przedsiębiorstwo tkwi w stanie zamrożenia. Powody, dla których zostało zamknięte nie są znane. W każdej chwili możliwe jest ponowne uruchomienie produkcji. W chwili zamknięcia Metron miał ogromny pakiet zamówień na swoje produkty. Leszek Pilarski oraz pracownicy Metronu uważają, że obecna sytuacja - szkodliwa dla nich i dla Skarbu Państwa jest nieracjonalna i nieuzasadniona ekonomicznie. Sądzą, że wbrew interesom deweloperów można ją jeszcze naprawić.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka