Mida Mida
366
BLOG

Takie tam z życia wzięte. Szukając "cosia"

Mida Mida Rozmaitości Obserwuj notkę 9

 Uparłam się, że napiszę dziś notkę. No bo kiedyś trzeba. Niby nie powinnam się spieszyć, bo pomyślałam sobie, że "okrągłą", 150-tą notkę wrzucę na 4-te urodziny mego bloga (tak, to już niedługo!), to jednak od czasu do czasu należałoby coś napisać. Tym bardziej, że wyraźnie tego potrzebuję, od jakiegoś już czasu nęka mnie myśl "no napisz coś..."

Ale to "coś" nie jest wcale łatwe do stworzenia. Odkryłam mianowicie, że jak się nie ma siły myśleć, to słowa się nie układają w żadną całość, a bez spójnych słów nie będzie tekstu, choćby się nie wiem jak chciało. A ja, gdy już skończę myśleć o tym, co mam zrobić na jutro - i gdy już to wszystko wykonam - to nawet jeśli mam jeszcze trochę czasu (a zwykle nie mam, bo najczęściej przygotowania wszystkiego kończę grubo po północy), to wtedy jedyne, na co mam jeszcze siłę, to posiedzenie chwilę, uspokojenie się i posłuchanie muzyki. A potem padam na twarz i śnią mi się bardzo dziwne sny.

Słuchając moich narzekań na ten temat, zakończonych stwierdzeniem "mam w głowie chaos", znajomy powiedział: opisz chaos. Pomyślałam, nie ma mowy, za dużo tego, za bardzo porwane, myśli w strzępach, bez ładu, składu i logiki, tu nie ma co opisywać.

No i chyba nie ma, ale owo "coś" nachalnie pcha mi się pod palce i próbuje wydostać, z głowy, z myśli, spod palców, z klawiatury. Nie wiem, co to jest. Miejmy nadzieję, że gdy skończę pisać tę notkę, to odkryję tajemnicę i zidentyfikuję nieznośnego "cosia". Zatem wyruszmy w podróż po meandrach nieświadomości i "natężeniu świadomości".

Na przykład, bardzo łatwo w życiu zauważyć i nazwać to, co nam się podoba, co denerwuje, czego nie akceptujemy. Brudne okna, zimno na dworze, prace domowe i wykłady do 20.00. Oraz inne rzeczy, przemilczę. Oczywistości.
Ale trudniej już jest zauważyć, nazwać rzeczy pozytywne w życiu - nie te, które były, lub być może będą, ale te, które są i które powinno się docenić.

Jednym z takich pozytywów jest to, że niewyobrażalnie trudne wypracowanie okazało się do napisania.Ocena to rzecz wtórna, bedzie dobra (3) to zaliczę i dobrze, będzie kiepska (nie 3), to nie zaliczę i też dobrze, przynajmniej się nie zdziwę. Najważniejsze, to że mam je już za sobą. Jak już wspominałam ze sto piętnaście razy, z niemieckiego jestem noga i nie wiem, co robię na tych studiach, więc w sumie to w tej chwili wszystko jest możliwe.

Druga rzecz, jaka mi się kołacze po głowie, to że nadzieja i marzenia to dość obciążające rzeczy, szczególnie jeśli w jakiejś kwestii występują razem, ale nie są potwierdzane przez rzeczywistość. Wtedy mamy taki efekt, że na zmianę ufa się nadziei, snuje marzenia i obserwuje to, co jest, huśtając się od radości przez uspokojenie po załamanie. Życie na huśtawce jest strasznie męczące, gdy nie ma przystanku, gdy się wciąż przelatuje z góy na dół i za każdym razem zwiększa się ryzyko upadku i potłuczenia różnych wystających części ciała... W tej chwili jestem w stanie zdającym się być równowagę, ale jakikolwiek podmuch zaraz popchnie mnie w jedną ze stron. Co będzie jutro, będę śmiać się, czy płakać?...

Miało być o pozytywach... Hm, no nie wiem. Wszystko, co bym chciała w tym miejscu wymienić ma gwiazdkę z dopiskiem: "już nie", "jeszcze nie" albo "długo nie". Aczkolwiek gdy zadano mi dziś serię pytań kardynalnych to odpowiedziałam bez mrugnięcia na wszystkie "tak" i zrobiło mi się lżej. Coś mam w życiu ustalone: kierunek. Wiem, gdzie idę. Nie wiem, czy dotrę. Ale to przecież nie zależy tylko ode mnie, prawda? To zależy od wszytkiego!

Jeśli chodzi o aktualności, to muszę zejść do piwnicy po zimowe buty, które są piękne i na szpilkach. Nie wyobrażam sobie co prawda, jak będę w nich zbiegać po schodach do metra, ale cóż, takie są prawa zimy: na każdym kroku ryzykujesz, że się zabijesz, ale wyglądasz pięknie. Ha!

Poza tym zbliża się moment, gdy rozpoczniemy ćwiczenie utworów a akompaniamentem. Chciałabym móc sobie w tej kwestii spokojnie pomarzyć, ale jak zwykle boję się, bo a nuż zapeszę, albo zrobię z igły widły. Zwyczajnie zobaczymy, jak będzie, ale żeby było dobrze, muszę się wziąć na serio do ćwiczenia...

Są oczywiście inne rzeczy, którymi się martwię, stresuję i boję do nieprzytomności. Między innymi licencjat. Albo kwestia: "w jaki sposób właściwie miałabym zdać parktyczny niemiecki?" albo banalne pytanie: "jak nie tracić nadziei, gdy wciąż jest jak jest i nie zmienia się na lepsze?" To takie codzienne, zwykłe bzdury, którymi postanowiłam się jednak nie martwić w tej chwili, bo mi się już nie chce. Dzisiejszy zapas stresu wyczerpałam przed wypracowaniem. Teraz się cieszę, że ogólnie jest dobrze, a w szczegóły nie wchodzę. No.

No właśnie, w piątek nie mam wykładu, więc gdyby nie lektorat, WF i flet, to już jutro miałabym weekend! Ale mam te  dodatki, co nie jest jednak takie straszne. Lubię mój WF, flet i lektorat. Za to w środę przyszłą też nie mam jednych zajęć i dzisiejsza praca domowa jest na za dwa tygodnie. Bardzo to jest pozytywne, naprawdę. Z okropieństw mam przed sobą tylko prezentację do przygotowania na wtorek, ale tu nic nie poradzę, ma być z aktualności, więc i tak muszę poczekać z nią na weekend.

No widzicie sami, jak to jest: staram się mówić o wszystkim, byle nie o studiach, a i tak wychodzi na jedno i z uporem maniaka wracam do tego co mam do zrobienia (a czego nie). To jakieś zboczenie jest. Na studiach nieszczęście, a poza studiami nie ma życia. No proszę was, co o tym powiedzieć? Maskara!

No dobrze, to spróbuję dodać jeden akapicik NIE o studiach i NIE o obowiązkach. To o czym by tu?...

Moim ostatnim fiołem są Les Miserables w Romie. Udało mi się zrobić wielkie przedsięwzięcie, wybrałam obsadę, ustaliłam termin dobry na 9-ciu osób, w ten sposób idziemy do teatru (prawie) całą rodziną. Przyjadą stryjowie z daleka i w ogóle będzie czadowo. A ja już umiem na pamięć "Sama tak" ("On my own") i prawie całe "Wyśniłam sen" ("I dreamed a dream"), "Daj mu żyć" ("Bring him home") oraz "To tylko pada deszcz" ("A little fall of rain"). Ale nie ma kto ze mną śpiewać. No cóż, takie życie ;). Marzę tez o pójściu na Aladyna, ale do tego to chyba muszę znaleźć sponsora. Czemu najlepszy teatr w W-wie jest tak drogi?? :/

No dobra, oglądając przedstawienia rozumiem, czemu. Co nie zmienia faktu, że nie mam na bilety tam choćby raz na miesiąc. Nawet raz do roku trudno się wybrać, choć teatr mam rzut beretem od domu!

Dobrze, późno się zrobiło, ja nie napisałam nic konkretnego ale kończę tę notkę, zostawiają i was i siebie z bałaganem, bezsensem i nieodkrytym "cosiem".

Pozdrawiam ogólnie i przenośnie. M=)
 

Mida
O mnie Mida

30-latka z rodziny wielodzietnej, z otwartym umysłem i sercem, magister Nauk o rodzinie z licencjatem z jęz. niemieckiego. Żona, matka córeczki. Mam stały światopogląd i konserwatywne zasady. Interesuję się pisaniem różnych dziwnych rzeczy, w tym pamiętnika, wierszy, piosenek i opowiadań; uwielbiam rysować i śpiewać. Od nostalgii ratuje mnie wrodzony rozsądek i poczucie humoru. Kontakt: na FB do wyszukania też pod nickiem by Katrine *** My jesteśmy prawdziwe damy, bo przy jedzeniu nie mlaskamy, grzecznie dygamy i się słuchamy mamy Nic nie wiemy, nic nie znamy za to ładnie wyglądamy Kiedy trzeba zrobić dyg My zrobimy go jak nikt Na sukienkach żadnej plamy Przy jedzeniu nie mlaskamy Dama z damą, ty i ja Mama z nas pociechę ma Dama mamie nie nakłamie Wierszyk powie, zna na pamięć Dama grzeczna jest jak nikt No i pięknie robi dyg *** Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną Na klombach mych myśli sadzone za młodu Pod słońcem, co dało mi duszę błękitną I które mi świeci bez trosk i zachodu. Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety Rozdaję wokoło i jestem radosną Wichurą zachwytu i szczęścia poety, Co zamiast człowiekiem, powinien być wiosną. (Kazimierz Wierzyński) *** Każdy twój wyrok przyjmę twardy Przed mocą twoją się ukorzę Ale chroń mnie Panie od pogardy Od nienawiści strzeż mnie Boże Wszak tyś jest niezmierzone dobro Którego nie wyrażą słowa Więc mnie od nienawiści obroń I od pogardy mnie zachowaj Co postanowisz niech się ziści Niechaj się wola twoja stanie Ale zbaw mnie od nienawiści Ocal mnie od pogardy Panie (N. Tenenbaum, J. Kaczmarski "Modlitwa o wschodzie słońca") *** Śnić sen, najpiękniejszy ze snów, Iść w bój, w imię cierpień i krzywd I nieść ciężar swój ponad siły, Iść tam, gdzie nie dotarłby nikt. To nic, że mocniejszy jest wróg, Że twierdz obległ setki i miast, Lecz bić, bić się aż do mogiły. Iść wciąż, aby sięgnąć do gwiazd To jest mój cel - dosięgnąć chcę gwiazd, Choć tak beznadziejnie daleki ich blask. By zdobyć swój cel i do piekła bym mógł Pod sztandarem swym iść, Gdyby chciał w tym dopomóc mi Bóg! Właśnie to posłannictwa jest sens, Więc ślubuję tu dziś Mężnym być i nie skalać się łzą, Gdy na śmierć przyjdzie iść. I nasz świat lepszy stanie się, niż Dawniej był, nim rycerski swój kask Wdział i ten, co ślubował niezłomnie Wciąż iść, aby sięgnąć do gwiazd! The Impossible Dream, Joe Darion THE VERY BEST OF Bajka. Co się wydarzyło pod sklepem z lampami - bajka dziewczynce Kasi i dżinie Flinie Coś głupiego (o studiach) - o wierze w siebie O III urodzinach Salonu24 Sierotka Mida na wakacjach - o wakacyjnych wojażach Bajka wakacyjna - o elfach Walcząc w słusznej sprawie - o moich poglądach Przypomina Ciebie mi... Część 5. Pola, las i droga Niejasne bajdurzenie o dorosłości Matura. Krótkie studium poznawcze Pasja odkrywania - wspomnienia z dzieciństwa Wierszyk. Dla odmiany - o królewnie Przypomina Ciebie mi... Część 4. Wiatr O moim pisaniu - właśnie Naiwna. Głupia - o zaufaniu Przypomina Ciebie mi... Część 2. Osiemnastka Przypomina Ciebie mi... Część 1. Dom. Rodzina Urok staroci - tylko koni żal... - o domu na wsi. Wspomnienia Dni Powstania - Warszawa 1944 - o wystawie Kraków inaczej - o wyprawie do Krakowa "Tam skarb Twój..." - o domu na wsi. Przyjazd Oto właśnie ta Noc - o Passze Historia pewnego cudu - o moich narodzinach Okruchy życia - o mnie Starsza Siostra - o siostrze :) Uwielbiam wiatr w każdej postaci - o wietrze. Wiersz Pamiętnik - po co to właściwie? - o pamiętniku Zagiąć psora - o nauczycielach Zwykła ludzka życzliwość - o ludziach

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości