Marek Migalski Marek Migalski
1152
BLOG

O BY, złodziejstwie politycznym, sexy tematach i TVN

Marek Migalski Marek Migalski Polityka Obserwuj notkę 92

 

Na wstępie, pokrótce, opiszę podstawowe moje działania w PE i w PL odnoszące się do Białorusi. Potem wyjaśnię dlaczego - proszę o cierpliwość.
16 lutego 2010 roku zorganizowałem demonstrację poparcia działań członków Związku Polaków na Białorusi, wystosowałem list do Premiera Tuska, w którym apelowałem o szybką i stanowczą reakcję na ostatnie represje wobec Polaków na Białorusi.  http://www.migalski.eu/aktualnosci/pikieta-w-obronie-czlonkow-zpb/16-02-2010
13 marca 2010 zorganizowałem pikietę w obronie białoruskiego studenta Ivana Mikhailau skazanego na trzy miesiące więzienia za odmowę odbycia służby wojskowej oraz dodatkowo relegowanego ze studiów. http://www.migalski.eu/aktualnosci/pikieta-w-obronie-bialoruskiego-studenta-ivana-mikhailau/13-03-2010
Białoruś wielu kultur – konkurs fotograficzny skierowany był do licealistów i studentów mieszkających na terenie Białorusi. Idea konkursu miała czysto artystyczny wymiar, który pozwolił nam bliżej poznać kulturę białoruską przez pryzmat fotografii. 26 listopada odbył się wernisaż prac. http://www.migalski.eu/projekty/wyniki-konkursu-fotograficznego-%E2%80%9Ebialorus-wielu-kultur%E2%80%9D
30 listopada 2010 roku zorganizowałem spotkanie z prezesem rady naczelnej Związku Polaków na Białorusi Andrzejem Poczobutem oraz Dzmitrym Salauyou, członkiem białoruskiej organizacji broniącej praw człowieka „Viasna”. http://www.migalski.eu/aktualnosci/spotkanie-z-andrzejem-poczobutem-i-dzmitrym-salauyou-relacja/02-12-2010
W grudniu 2010 roku zorganizowałem I Europejski Kongres Praw Człowieka w ramach którego odbyły się trzy panele dyskusyjne dotyczące przestrzegania praw człowieka na obszarze postsowieckim- jeden z paneli był całkowicie poświęcony sytuacji na Białorusi, a udział w nim wzięli Andrzej Poczobut- ZPB oraz Dzmitrij Salauyou z Centrum Praw Człowieka „Viasna”. http://www.migalski.eu/aktualnosci/europejski-kongres-praw-czlowieka-relacja/02-12-2010
 
W styczniu 2011 roku zorganizowałem Pierwszy Festiwal Białoruski w Katowicach, z panelami dyskusyjnymi poświęconymi sytuacji politycznej i kulturze Białorusi.http://www.migalski.eu/aktualnosci/pierwszy-festiwal-bialoruski-w-katowicach-relacja/17-01-2011
1 lutego 2011 roku zainicjowałem akcję zbierania laptopów oraz środków finansowych na ich zakup dla białoruskiej organizacji „Viasna” – „Delete System”. http://www.migalski.eu/aktualnosci/wejdz-na-nowa-strone-akcji-delete-system-i-zmierz-sie-z-prezydentem-lukaszenka/07-03-201
17 lutego 2011 roku moi asystenci zorganizowali przed budynkiem rektoratu UŚ akcję, która miała na celu zbiórkę podpisów pod petycją do prezydenta Łukaszenki odnośnie uwolnienia 14 więźniów sumienia – „Wyślij Wolność Białorusi”. http://www.migalski.eu/aktualnosci/wyslij-wolnosc-bialorusi-relacja-z-akcji/17-02-2011
27 marca 2011 po raz pierwszy w Katowicach odbył się koncert „Solidarni z Białorusią”. Organizatorem śląskiej imprezy było moje Biuro poselskie. http://www.migalski.eu/aktualnosci/koncert-solidarni-z-bialorusia-relacja/28-03-2011
Na początku maja 2011 roku przyłączyłem się do akcji wsparcia białoruskich więźniów politycznych organizowanej przez organizację praw człowieka Libereco - Partnership for Human Rights. Podjąłem się osobistej „opieki” nad skazanym na dwa lata kolonii karnej opozycjonistą Dzmitrijem Bandarenką. Założyłem stronę internetową www.bandarenka.pl, na której można złożyć elektroniczny podpis pod petycją do prezydenta Łukaszenki oraz naczelnika więzienia, w którym przebywa Dzmitrij Bandarenka. http://www.migalski.eu/w-europarlamencie/moj-dzien-w-europarlamencie/adopcja-wieznia-politycznego-marek-migalski-zostal-patronem-dzmitrija-band

8 sierpnia 2011 roku wraz z organizacjami Inicjatywa Wolna Białoruś i Free Belarus Now wydałem oświadczenie w sprawie zatrzymania Alesia Bielackiego, przewodniczącego białoruskiej organizacji praw człowieka „Viasna”. http://www.migalski.eu/dr-migalski-inicjatywa-wolna-bialorus-i-free-belarus-now-razem-w-obronie-alesia-bielackiego/08-08-2011
12 sierpnia 2011 roku zwołałem konferencję prasową ws. "Alesia Bialackiego i dymisji w prokuraturze". http://www.migalski.eu/dr-migalski-%E2%80%9Ejade-do-minska-przeprosic-bialoruska-opozycje%E2%80%9D/12-08-2011
10 listopada 2011 roku z mojej inicjatywy odbyła się pikieta pod Ambasadą Białorusi w Warszawie. Hasłem było uwolnienie więźniów politycznych. http://www.migalski.eu/aktualnosci/pikieta-w-obronie-wiezniow-politycznych-pod-ambasada-bialorusi/10-11-2011

8 grudnia 2011 roku zorganizowałem II Europejski Kongres Praw Człowieka, poświęcony problematyce poszanowania praw człowieka na obszarze postsowieckim. Jeden z paneli dyskusyjnych był poświęcony sytuacji na Białorusi. Wzięli w nim udział Aleś Michalewicz, Julia Bandarenka, Ina Kulej, Juraś Hubarewicz i Aleś Zarembiuk. http://www.migalski.eu/aktualnosci/relacja-z-ii-europejskiego-kongresu-praw-czlowieka/09-12-2011
16 grudnia 2011r. otrzymałem nagrodę: „In The Name of Solidarity Awards”, przyznaną przez białoruskie ośrodki z Polski, Ukrainy, Francji, Wielkiej Brytanii, Łotwy i Litwy w dowód uznania, dla mojej działalności na rzecz wsparcia białoruskiej drogi do wolności.http://www.migalski.eu/aktualnosci/dr-marek-migalski-nagrodzony-za-pomoc-bialoruskiej-opozycji/16-12-2011

19 grudnia 2011 zorganizowałem akcję „Sfałszowany rok” – pikietę  w obronie białoruskich więźniów politycznych pod Ambasadą Białoruską w Warszawie - http://www.migalski.eu/aktualnosci/dr-marek-migalski-demonstrowal-w-obronie-bialoruskich-wiezniow-politycznych/19-12-2011 .
 
21 lutego 2012 zorganizowałem akcję solidarności z białoruskim studentem Ivanem Shylą przed rektoratem UŚ w Katowicach. Ivan Shyla jest studentem prawa na UŚ, za swoją aktywność w białoruskiej organizacji opozycyjnej „Młody Front” został skazany na 22 dni więzienia.:http://www.migalski.eu/aktualnosci/akcja-solidarnosci-z-ivanem-shyla/21-02-2012
 
 
1 marca 2012 podczas konferencji prasowej przed Teatrem Wyspiańskiego zainaugurowałem akcję: „Zostawmy dyktatora na lodzie”- poświęconą odwołaniu Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie na Białorusi w 2014r. Petycję w tej sprawie można podpisać na stronie:http://dyktatornalodzie.pl/. W ciągu kilku godzin akcji podpisało się pod nią ponad 700 osób z całego świata! Więcej:http://www.migalski.eu/konferencja-prasowa-zostawmy-dyktatora-na-lodzie/01-03-2012
 
W PE jestem współautor 11 rezolucji na temat Białorusi, w tym między innymi tych, dotyczących zatrzymania Alasia Bialeckiego oraz sprawy Alesia Michalewicza i Natalii Radziny,
Do dnia dzisiejszego wystosowałem 40 interpelacji do Komisji i Rady. Najwięcej z nich dotyczyło prześladowania obrońców praw człowieka i niestosowania rządów prawa. Broniłem w nich między innymi Związku Polaków na Białorusi, Andrzeja Sannikaua, Alesia Bialeckiego, Siergieja Kavalenki. Domagałem się uwolnienia więźniów politycznych aresztowanych po wyborach 2010 roku.
Podczas debat na sesji plenarnej 7 razy poruszałem kwestie białoruskie. Podnosiłem przede wszystkim sprawy niedemokratycznego traktowania opozycjonistów.
 
Na moją prośbę Przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Martin Schulz wystosował silny apel domagający się uwolnienia Siergieja Kavalenki.
 
Po co o tym piszę? Nie po to, żeby się chwalić (w końcu za taką pracę płacą mi europejscy podatnicy). Piszę po to, żeby zobrazować, jak działa się w polskiej polityce. Otóż od kilku dni mamy do czynienia w naszym kraju z objawieniami - objawili się bowiem sami specjaliści od Białorusi. Całe tabuny i stada. Wszyscy mają pełne usta frazesów i banałów, ale jak przez ostatnie lata apelowałem do wielu z nich o pomoc w działaniach na rzecz Białorusinów, to jakoś nie znajdowali czasu na tego typu aktywność. Na przykład, na mój apel o objęcie opieką jakiegoś więzionego opozycjonisty, nie odpowiedział żaden (powtarzam - żaden) z 560 polskich parlamentarzystów. Jakoś nie było chętnych do zajęcia się tą tematyką. Mało była sexy wówczas. Co innego obecnie.
 
A wczoraj na przykład posłowie Solidarnej Polski "wymyślili", że będą chcieć odebrać Łukaszence mistrzostwa świata w hokeju w 2014 roku. Jakoś zabrakło czasu na powiedzenie, że akcja została zapoczątkowana w USA, a w Europie jest koordynowana przez..."moją osobę". Od prawie miesiąca zbieram wśród europosłów podpisy pod tym apelem i jakoś nie dostrzegłem podpisów 4 kolegów z SP. Może przyszły wczoraj? Jednak nie - zajrzałem i wciąż nic. Więc może, koledzy, trochę mniej hucpy politycznej i mniej podkradania pomysłów - lepiej po prostu przyłączyć się do już istniejących akcji. Pismo Arkadiusza Mularczyka chyba nie rzuci na kolana szefa Międzynarodowej Federacji Hokeja na Lodzie - pismo eurodeputowanych z różnych krajów i z różnych grup politycznych chyba jednak bardziej. A już najbardziej nacisk społeczny - dlatego zachęcam do klikania
 
Wczoraj, żartem, napisałem na twitterze, że chodziłem z Arkiem do jednego liceum (co jest prawdą) i teraz dopiero wiem, dlaczego ginęły mi drugie śniadania. Zadałem też pytanie, czy zizole w podstawówce też ściągali od zdolniejszych i bystrzejszych.   Co ciekawe, we wczorajszych "Faktach", red. Kolenda - Zaleska inicjatywę bojkotu MŚ na Białorusi przypisała (w Polsce)  właśnie ziobrystom. Ciekawy sojusz.
 
21 godzin upłynęło do czasu mojej prośby o wydanie oświadczenia w sprawie odwołania polskiego ambasadora z Mińska, do zabrania głosu przez szefa Delegacji ds. Białorusi w PE, Jacka Protasiewicza. Dobre i to. 46godzin upłynęło od mojej prośby o zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia tej Delegacji do momentu decyzji jej przewodniczącego o tym, że spotykamy się w najbliższy wtorek. Za to też dziękuję - lepiej późno, niż wcale.
 
A teraz w wnioski. W polskiej polityce:
 
- należy mało robić, a dużo gadać
- należy unikać pracy i przyłączać się do działań tylko wtedy, kiedy temat jest hot i sexy
- opłaca się kraść czyjeś idee i efekty pracy (i nie przyznawać się do tego)
- TVN wspiera (wbrew powszechnemu mniemaniu) ziobrystów
- nie opłaca się robić czegoś sensownego (media i tak tego nie zauważą)
- trzeba mieć oczy szeroko otwarte i robić tylko to, na co nakierowane są kamery
- ogólnie trzeba mieć wszystko w d...e, a zajmować się bajerowaniem dziennikarzy
- wyborcy wybierają tylko największych krzykaczy, a nie pracusiów
- nikogo nie obchodzi los Białorusinów - ważne są zyski polityczne
 
 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka