Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostaje „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w lutym 2013 roku wyniosła 356 484 egz. W porównaniu do lutego 2012 roku zmniejszyła się ona o 10,84 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,92 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 157 916 egz., notując jednak spadek o 5,31 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 143 088 egz., po spadku o 14,52 proc.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,46 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,07 proc.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w lutym 2013 roku wynosiła 28 988 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 13,50 proc.) i stanowiła 97,80 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media).
„Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 15 536 egz., co stanowiło 29,28 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 24,21 proc.
Jeszcze słabiej radziła sobie „Rzeczpospolita”. Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 11 735 egz., co oznacza 18,63-proc. udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 63,15 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 72,81 proc.
Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w lutym 2013 roku sprzedawał 1 936 egz., a „Parkiet” (Gremi Media) - 1 566 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 16,30 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Gremi Media - 42,09 proc.
graf » Wto Kwi 09, 2013 12:09 am
Bodzio Chrabota - gratki - 11 tysięcy w kioskach, to już o dwie trzecie mniej niż rok temu. I fantastyczny pomysł zamykania sobotniej Rzepy w czwartki!. Jakbym chciał utopić Rzepe to bym Hajdarowi podsunął Bodzia, a Hajdar sam na to wpadł! Genialne! Tak trzymaj Bodzio!
- graf
-
Henryk » Wto Kwi 09, 2013 12:23 am
Gazeta Polska to zwykły szmatławiec skłócający Polaków co na rękę jest Rosji.
- Henryk
-
zx » Wto Kwi 09, 2013 12:45 am
Rzeczpospolita powinna zrezygnować z białych stron i skupić się na tym, w czym jest najlepsza - czyli stronach gospodarczych i prawnych.
- zx
-
Były dziennikarz » Wto Kwi 09, 2013 12:57 am
Biedne gazetki. Tyle lat ruchały na sucho polską młodzież, która marzyła, aby dostać się do jakiejś redakcji. Za darmo w zębach przynosili co psychopaci szefowie chcieli, aby sobie mogli jeszcze większe pensje przyznać. I synka lub córeczkę kolegi na etacik do nicnierobienia przyjąć. Ale się skończyło. I redaktorstwo wywalają na zbity pysk. Przez nich teraz dziennikarze jak śmieci.
- Były dziennikarz
-
analityk » Wto Kwi 09, 2013 2:12 am
Trzy brukowce wciąż na czele; Fakt, SE i Wywiórcza
- analityk
-
Johann » Wto Kwi 09, 2013 6:14 am
Spadek sprzedaży Gazety Wyborczej o 14,52% po wtopie tefauen to druga doskonała wiadomość,do szcześcia tylko brakuje upadku nc+ gdzie tez tefauen de facto rzadzi.
- Johann
-
BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ » Wto Kwi 09, 2013 7:13 am
pozdrowienia dla redaktora MALESZKI jak milutko zaczyna się ten dzień
- BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ
-
Opserwattor » Wto Kwi 09, 2013 7:29 am
Gazeta Smoleńska nie Polska , gdyby nie katastrofa dawno by nie było ich na rynku.
- Opserwattor
-
Szef » Wto Kwi 09, 2013 7:39 am
Po co wydaja jeszcze ten klamliwy Puls Biznesu jezeli w kioskach sprzedaja tylko 1600 egzemplarzy. Ta gazeta powinna sie nazywac Gazelowo, a wydawca powinien zastanowic sie nad sensem tego przedsiewziecia
- Szef
-
gs » Wto Kwi 09, 2013 7:49 am
Nawet "SE" przegonił michnikówkę-ketmanówkę. He he he he!
- gs
-
Ciekawy » Wto Kwi 09, 2013 8:24 am
Rzeczpospolita spadek o 31,8% na sprzedaży ogółem. I to jest wynik. Brawo.
- Ciekawy
-
kola » Wto Kwi 09, 2013 9:25 am
Już teraz nominuję Chrabotę do nagród "dziennikarz Roku" i "grabarz dziesięciolecia".
- kola
-
ja » Wto Kwi 09, 2013 9:37 am
Ludzie jak wam niewiele potrzeba do szczescia wystarczy ze GW spada a GPC rosnie i wy juz szczesliwi i zadowoleni. Proponuje pełnie szczescia dla Was - GPC za darmo dla kazdego. Co Wy na to ? Oj tylko uwazajcie zeby zawalu nie dostac z wrazenia.
- ja
-
Bartek » Wto Kwi 09, 2013 9:55 am
Fakt i SE utrzymają się jeszcze trochę lat na rynku. Wyborcza to przejściu do formuły bardziej magazynowej a mniej newsowej popełnila błąd. Publikacja o trotylu w Rzeczpopolitej pokazuje jak ważne jest zaufanie Czytelnika
- Bartek
-
normals » Wto Kwi 09, 2013 9:59 am
gpc kupuja mohery bo nie maja pojecia o necie,a mlodsi maja dostep poprzez siec stad spadek sprzedazy.