X Zus X Zus
1364
BLOG

FIZYKA: Pasywna antena GPRS UMTS... teoria.

X Zus X Zus Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

Witam wszystkich.

Jako, że jest tu sporo osób posiadających sporą wiedzę teoretyczną z zakresu fizyki, czas przekuć tą wiedzę na coś praktycznego :).

Jestem w takiej sytuacji, przebywam obecnie na głębokiej prowincji gdzie bardzo kiepsko z zasięgiem sieci komórkowych. Używam telefonu komórkowego jako modemu. Teraz moje pytanie.

Czy da się jakoś skonstruować pasywną antenę która poprawiła by zasięg. Skoro sygnał to promieniowanie elektromagnetyczne, czy da się skonstruować lustro które odbijało by promieniowanie nadajnika w stronę telefonu.

Jakie parametry powinna posiadać taka antena tj.

  • jaki powinna mieć kształt ?
  • z jakiego materiału powinna być wykonana ?
  • jakie powinna mieć wymiary ?
  • jak powinna być usytuowana względem telefonu i nadajnika ?
  • jak powinien być usytuowany telefon względem anteny nadajnika ?

Jeśli znajdzie się ktoś z pomysłem który będę mógł łatwo zrealizować, chętnie przetestuję czy takie rozwiązanie zadziała.

Do tej pory eksperymentowałem z metalowymi przedmiotami jako ekranami odbijającymi ale raczej nie dają one żadnego rezultatu. Domyślam się, że musi być to coś ala antena satelitarna, tylko jak dobrać parametry do długości fali? Czy magnetyczność metalu ma jakieś znaczenia przy budowie pasywnej anteny ?

 

X Zus
O mnie X Zus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie