X Zus X Zus
265
BLOG

Silniki rakietowe - małe obliczeniowe pytanko.

X Zus X Zus Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

 

Silniki rakietowe - małe obliczeniowe pytanko.


Dręczy mnie pewna kwestia a nie mam kogo zapytać więc zgłaszma problem tu. Fachowców wyższej klasy niż na Salonie chyba nie można spotkać nigdzie indziej w polskim internecie. Problem pewnie banalny. 

Otóż zastanawiam się czy znając czas pracy silnika, jego ciąg i impuls właściwy można obliczyć ile zużył paliwa?

Za przykad wziąłem sobie rakietę Atlas V, pierwszy człon. Za Wiki ciąg na poziomie morza wynosi niby 3 827 000N, impuls na poziomie morza 311.3s i czas pracy 253s.

Na Wiki znalazłem wzór:

.Silniki rakietowe - małe obliczeniowe pytanko.

Gdzie:
P– ciąg [N],
Iw – impuls właściwy względem ciężaru [s],
Q – ciężar substancji roboczej w warunkach ziemskich [N],
t – czas pracy silnika [s].

 

Wyliczyłęm sobie z niego Q dla Atlasa V i wyszło mi 311 028kg paliwa. A w tabelce na Wiki masa paliwa podana jest jako 284 089 kg. Skąd ta rozbierzność? Jak obliczyć prawidłową masę paliwa?

 

X Zus
O mnie X Zus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie