Waits+ Waits+
150
BLOG

Muzyka "poważna " i "niepoważna"..

Waits+ Waits+ Kultura Obserwuj notkę 14

Czy muzyka jest poważna czy niepoważna?

Przecież kompozytorzy z dawnych czasów- to byli twórcy POP. Pisali utwory na zamówienie- z różnych okazji.. Bardziej poważnych i mniej..

Dla mnie podział na muzykę "poważną" i "niepoważną" jest czymś dziwnym..

Przecież muzyka jest albo DOBRA albo ZŁA.. Dobra to ta która trafia człowieka w serducho- a zła to ta co nie wywołuje żadnej reakcji..

Czy można powiedzieć że ci "umarli" -termin od Franka Zappy- pisali muzykę LEPSZĄ od tego co pisano po nich? Osobiście uważam że NIE.

W 20 wieku- mieliśmy przecież sporo kompozytorów których dzieła - dorównują siłą rażenia poprzednikom..

Wiem że dla kogoś to może brzmieć jak herezja- ale dla mnie temat Komedy- ma taką samą siłe jak temat z Bacha czy Vivaldiego..

Jak już czytelnicy mogli się zorientowac jestem człowiekiem z bardzo eklektycznym gustem.. Co widać po zawartości playera chociażby..

Ostatnio słuchałem sobie Wariacji Goldbergowskich Bacha- w wykonaniu Goulda- i znalazłem tam to samo co znajduję w Kind Of Blue -Davisa czy Achtung Baby U2.

Myślę że niepotrzebnie wokół muzyki z dawniejszych czasów- robi sie napuszoną atmosferę ,to jej nie służy.. Przecież w kawałkach Bacha, Beethovena, Chopina- tkwi ta sama siła co w utworach z jazzu, rocka, czy popu..

W każdym razie ja tak to odbieram..  

 

Waits+
O mnie Waits+

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura