Neda Neda
87
BLOG

Pamięć czasów wojny

Neda Neda Rozmaitości Obserwuj notkę 0

 

Dźwięk syren zatrzymał mnie w biegu

nieruchomo stałam za tłumem, który także jeszcze przed momentem pędził do przodu

gloria victis

nie musiałam nikomu patrzeć w oczy

odchyliłam głowę w prawo i nasłuchiwałam wycia zza grobu

a potem płaczu dzieci, których wrażliwe uszy nie były gotowe na wspomnienia

gloria victis

a potem apelu poległych i strzałów (w tył głowy)

gloria victis

 

Do wschodu słońca prowadził nas szlak powstańczej stolicy

ale tej nocy słuchałam przede wszystkim jednego głosu wykrwawiającego się pokolenia

on

współczesny powstaniec

gloria victis

ten, który próbuje się bronić jeszcze nie sięgając po broń

ten, który także przegra

gloria victis

 

Powstaniec nadszedł z północnego wschodu

i

– kiedy odchyliła głowę w lewo –

złożył na jej szyi pocałunek

i

– mimo, że to był tylko sen –

nie mogła o tym zapomnieć

tak jak nie powinna pamiętać

 

choć… może w czasach wojny obowiązuje inna pamięć

Neda
O mnie Neda

... moich słów Nasiona spadły na suchą Glebę i nie wyrosły. To moja wina. E.M.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości