navigo navigo
785
BLOG

Odpowiedź na wiersz jubileuszowy Fantasty

navigo navigo Rozmaitości Obserwuj notkę 68

ODPOWIEDŹ NA "MOJE, NASZE ŻYCIE" FANTASTY

Do wieczności przechodzi ponury jubilat
okryty sławą równą sławie targowiczan...
tak jak Ty, myślę, ze nadejdzie chwila
kiedy za swoje czyny będzie się rozliczał.

A nasze życie? Wolę tak żyć - z silną wiarą,
że jest coś istotnego, o co warto walczyć,
nawet jeśli zawiodą nas, zdradzą - bez kary,
nie żyjemy na próżno... Za nagrodę - starczy.

Tak, cisną się przekleństwa, i łzy wciąż na nowo,
kiedy pamięć górników przynosi wspomnienie,
zastrzelonych w kopalni, bo chcieli pracować
godnie dla swoich dzieci, bo mieli sumienie -

jak mężny ksiądz męczennik, związany sznurami
i wrzucony do Wisły na rozkaz haniebny
przez oprawców służalczych, co przecież nie sami
tę zbrodnię planowali... Dzisiaj z łąk podniebnych

patrzy razem z innymi na tandetne fety
dla uczczenia zbrodniarzy... i zemsty pragnienie
łagodnym ruchem dłoni uśmierza, i uśmiech
tylko dobry posyła. Zło dobrem!!! Niestety...  

 

POST SCRIPTUM:

FANTASTA NAPISAŁ MOCNY, GORZKI WIERSZ NA 90-LECIE GENERAŁA, OD KTÓREGO MAMY SIĘ "ODPIEPRZYĆ". OTO WIERSZ, KTÓRY "WYWOŁAŁ" MOJĄ ODPOWIEDŹ:

 

FANTASTA: 

"z dedykacją dla tych, dzięki którym

 ponoć 52% Polaków uważa, że Jaruzelski

służył Polsce

Moje, nasze życie...

To moje życie, gdzieś puszczone z dymem,
z kurzem pożogi; z Michnikiem, Kuroniem,
z Wałęsą, Tuskiem, innym skurwysynem.
Z tym czy innym draniem – życie przewalone.

Przegrałem je z wami mędrcy odpustowi,
przegrałem je z wami – i to wina wasza,
Przegrałem je z wami – możecie się głowić,
lekką ręką odsyłać choćby do Kajfasza.

Miała powstać Polska czysta choć uboga,
tak piękna, by z grobów powstali herosi,
uczciwa i prawa, niczym matka droga,
a wyrosła macocha – pasierbów nie znosi.

Polska to macocha wzgardą przepełniona
dla pasierbów, którym coś się nie udało;
nie matka, w której przyjazne ramiona
dziecko z PGR-u może uciec śmiało.

Spisaliście tysiące na zagładę, dranie!
Ty – zdrajco Wałęso! Ty – zdrajco Michniku!
Geremki zdrajcy, naiwne Kuronie
sprzedaliście Polskę. I już, i po krzyku.

Sprzedaliście ludzi, którzy wam ufali,
POLSKĘ wschodnią, zachodnią, z południa, północy
sprzedaliście żywych! żeby się ocalić;
sprzedaliście martwych! by zyskać pół nocy.

Jedno tylko cieszy – nic was nie zratuje.
Wy jeszcze nie wiecie, że to koniec marzeń.
Nikt z was nawet tego w koszmarach nie czuje,
że wam też szykują palikocmentarze.

Umrzecie razem z nami, potrzebni nikomu,
krzycząc Panu Bogu: „My dobrzy, my czyści!”.
Lecz Bóg nie wysłucha, nie powie: „Do domu”,
bo na waszych plecach wyrośli faszyści.

To tylko wasza wina. Jedyna zasługa,
żeście palikotów sobie wychowali.
Nie jestem mściwy, ale wieczność długa
nic z waszych losów i słów nie ocali."


 

navigo
O mnie navigo

homo viator Wszystkie moje teksy i zdjęcia są objęte prawem autorskim.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości