nikander nikander
156
BLOG

Konfederaci - naszą siłą SWOT

nikander nikander Gospodarka Obserwuj notkę 0

Nikt nas nie uczył heurystycznych technik podejmowania decyzji, bo w naszej nieodległej historii nigdy nie było na to czasu i miejsca

Drodzy Konfederaci i Sprzymierzeni


      Pierwsze maile ogłaszające zaciąg na nasz kolejny sejmik rozsyłałem do Was na początku czerwca. Agenda pierwszego dnia została ustalona na początku lipca natomiast w sierpniu zapadłą decyzja, odnośnie formy przeprowadzenia sejmiku. O tym, że przeprowadzimy ją w duchy analizy SWOT zadecydowały dwa czynniki.

Pierwszy z nich to przypisywanie mi autorstwa tej doktryny gospodarczej. Tymczasem:

   -  Nie ja wymyśliłem Nowoczesną Teorię Pieniądza (MMT). Tej prawdy nie wie tylko ten, kto nie zadał sobie trudu poszperania po Internecie.
  -  Nie ja wymyśliłem Teorię Pieniądza Suwerenngo. Szwajcarzy już zdążyli w tej sprawie przeprowadzić referendum
  -   Nie ja wymyśliłem związki gospodarcze o integracji produktowej i strukturze sieciowej. Nie ja opracowałem Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej nr. 11 – wspólne ustalenia umowne. Są to rozwiązania stare jak świat.
-     Nie ja wymyśliłem partnerski model stosunków przemysłowych. Szybszy ode mnie był Marian Wieleżyński, Tomasz Bata i niemiecka “demokracja przemysłowa”.
  -  Nie mnie przyszło do głowy, że przedsiębiorcy powinni być motywowani do odchodzenia od gospodarki folwarcznej zachętami podatkowymi. Ronald Reagan był ode mnie szybszy a chyba na idiotę nie wyglądał.

Zatem nie będziemy rozmawiali o tej doktrynie w kategoriach fenomenoloficznych ale o technikach organizatorskich ją współtworzących.

Po drugie: aby efektywnie wykorzystać czas zaproponowałem, aby przedstawić te techniki organizatorskie i dogłębnie je przebadać pod kątem zastosowania w Polsce. Naszym celem jest pozostawienie dla potomnych “bazy analitycznej” oraz przeświadczenia, że Polacy na temat trudnych spraw potrafią rozmawiać rzeczowo i profesjonalnie. Czy zdajemy sobie z tego sprawę czy nie, to drzemią w nas takie słabości jak:

   -  Potrzeba posiadania racji.
    - Uraza, ponieważ wydaje nam się, że inni nas atakują.
   -  Potrzeba wygrania, aby czuć się lepszym.
   -  Uczucie wyższości nad innymi.
    - Identyfikowanie się z naszymi osiągnięciami, przyznawanie im naszej wartości osobistej.
    - Niezaspokojone pragnienie posiadania, itd. itp......

      Jestem przekonany, że porządkowanie informacji dla potrzeb zbudowania bazy analitycznej do naszych postulatów pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych spięć. Te nasze “sadzonki polskości” musimy ukorzenić w społecznej glebie. Bez dogmatów musimy zatem podejść zarówno do mocnych stron, słabych stron, szans i zagrożeń. To nie jest tak jak mi ktoś napisał “rozmydlanie tematu”. To jest sposób na to, aby wszelkiej maści ultrasi oduczyli się używania argumentów w stylu: ja się na to nie zgadzam, po moim trupie albo po trupach. Nikt nas nie uczył heurystycznych technik podejmowania decyzji, bo w naszej nieodległej historii nigdy nie było na to czasu i miejsca. Pokażmy że można. Proszę Was o trzy rzeczy:

    - O zabrane głosu już teraz poprzez wejście na stronę: //www.koreus.pl/blog/kategoria/101-polska-doktryna-gospodarcza-analiza-swot, zapoznanie się z najważniejszymi aspektami proponowanych technik organizatorskich, ściągnięcie pliku formularza i zgłoszenie mailowe (zachowując metodologię SWOT) swoich uwag/argumentów. Będziemy je sukcesywnie dopisywali. Gdyby ta forma była dla Was kłopotliwa to prosiłbym o spisanie swoich uwag i przekazanie ich do protokołu podczas dyskusji na sejmiku.

   -  Proszę rejestrujcie się na sejmik na naszej stronie: //www.koreus.pl/component/icagenda/12-konferencja-na-temat-doktryny-gospodarczej-suwerennej-polski?Itemid=101 Jeśli nie odhaczycie odpowiedniego znacznika to będziecie anonimowi. Chcemy pozyskać sporo osób z internetowego naboru i im będzie raźniej gdy zobaczą, że lista uczestników pęcznieje.

  -  Dalej poszukujcie sygnatariuszy naszego stanowiska uzgodnionego. Im więcej zbierzemy nazwisk pod tym dokumentem tym będzie on miał większą wartość. Materiał wprowadzający dołączam.

Wszystkie ręce na pokład. Pozostało nam już tylko trzy tygodnie. Jeśli zakaszemy rękawy to zdołamy “ukorzenić” te sadzonki polskości w Polsce.

O agendzie: https://youtu.be/6E6ZCEA8gLI

 

Pozdrawiam serdecznie

Józef Kamycki

nikander
O mnie nikander

Józef Kamycki - obecnie na emigracji wewnętrznej

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka