Jan Osiecki Jan Osiecki
1012
BLOG

Wyznania profesora Religi...

Jan Osiecki Jan Osiecki Polityka Obserwuj notkę 92

Milczałem na blogu przez kilka ostatnich tygodni. W tym czasie rozmawiałem z Profesorem Zbigniewem Religą. Z naszych spotkań powstała książka:

 

 

Wszystko zaczęło się kiedy Profesor zrezygnował z wyniszczającej jego organizm chemioterapii. W czasie krótkiej rozmowy na sejmowym korytarzy zaproponował powrót do projektu sprzed kilku lat: wywiadu rzeki.
Podziwiam go za chęć do pracy. Najpierw spotykaliśmy się w sejmowej restauracji po obradach. Kiedy nie miał siły przychodzić do Parlamentu zaczęliśmy spotykać się w jego domu. Mimo postępującej choroby nie odpuszczał. Kiedy tylko miał siłę dzwonił i pytał czy mogę wpaść. Tak spędziliśmy m.in. 31 grudnia (nawet przez chwile nie żałowałem, że odpuszczam sobie sylwestra).
Rozmawialiśmy szczerze o wszystkim: Jego młodości, początkach kardiochirurgii w Polsce, o polityce, pracy w rządze (nazwisko Kaczyński ma największą liczbę odnośników w indeksie - nawet mnie to zaskoczyło kiedy składaliśmy indeks ;), a także o życiu prwatnym, nałogach i chorobie. 
Profesor niestrudzenie nanosił poprawki na kolejne wersje rozdziałów. Cierpliwie tłumaczył kiedy nie rozumiałem jakiś zagadnień medycznych. I nawet teraz, kiedy choroba znowu silnie atakuje dzwoni dopytuje się jak postępują prace i doradza co poprawić. Mam wrażenie, że udało się stworzyć naprawdę ciekawa opowieść.
 
Ta praca pokazał jeszcze jedną rzecz. Nawet w tych trudnych czasach zdarzają się cuda. Wydawca postanowił część zysku z książki przeznaczyć na dzieło życia Profesora - Fundację Rozwoju Kardiochirurgii. I za to dziękuje Wydawnictwu Prószyński z całego serca.
Zbierając materiał miałem okazję zobaczyć Fundację. Profesor, cytując słowa Horacego, ma w Zabrzu pomnik trwalszy niźli ze spiżu. W FRK robi się fantastyczne rzeczy. Dlatego proszę Was Czytelników tego bloga - kiedy będziecie rozliczać PIT pamiętajcie o możliwości odliczenia jednego procenta i o Fundacji Profesora.
 
SKąd ta notka? Dziś książka trafiła do drukarni. Tą drogą chciałbym podziękowąć wszystkim, którzy pomogli przy jej tworzeniu!

PS miałem kłopot z wyborem kategorii wpisu, ale polityka to istotna część życia Profesora. Tym bardzie, że łamy tej ksiązki to jedyne miejsce gdzie spotykają się (są słowa napisane osobiście przez nich): Wojciech Jaruzelski, Jarosław Kaczyński, Lech Kaczyński i Lech Wałęsa)

PS2 wiem, że naruszam regulam regulamin zamieszczajac reklame ksiazki - Adminow prosze o wybaczenie :)

 

Jan Osiecki
O mnie Jan Osiecki

Nie pracuję w Sejmie. Po prostu tu mieszkam: na galerii prasowej, przy „okrągłym” [teraz jest kwadratowym jak możecie zobaczyć w TVN24, ale nazwa została] stoliku dziennikarskim, na korytarzach sejmu i w Hawełce spędzam 13 i więcej godzin dziennie… A w wolnych chwilach (ha, ha dobry dowcip): piszę pracę doktorską, uczę studentów, żegluję po świecie i bujam w obłokach… BLOG– od angweblog — sieciowy dziennik, pamiętnik (źrodłowikipedia). Wpis na blogu jest zatem jedynie subiektywnym odczuciem autora. Nie jest to artykuł prasowy,więc nie musi być obiektywny. Informuję, że skończył się okres ochronny dla wszelkiej maści trolli oraz talibów - jednej partii, jednego wodza i jednie słusznej wersji historii. Wszelkie komentarze nie na temat, inwektywy, treści obraźliwe dla mnie oraz głupoty będą wycinane. I żadne krzyki nie przekonają mnie, żeby z tego zrezygnować.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka