palnick palnick
154
BLOG

Czy ateista moze być zwolennikiem PiS-u?

palnick palnick Polityka Obserwuj notkę 42

Dwa i pół roku temu sprokurowałem dyskusję na ten temat na "specyficznym" forum gazety wyborczej.

Mój szanowny polemista wariant_b był uprzejmy tak ją rozpocząc:

 

Autor: wariant_b10.10.07, 00:35

 

W wątku: Bartoszewski intelektualnie roznosi sam siebie :-)


forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=28&w=70226925&v=2&s=0
palnick napisał:


> Jestem zdeklarowanym ateistą.

Siedzę sobie, fajkę pykam, piwo sączę i próbuję wymyślić
działający model ateisty, który byłby w stanie uwierzyć
w PiS - i mam problem.

Istota problemu nie polega na tym, że sam jestem ateistą,
choć to zupełnie inny rodzaj ateizmu, w którym bóg jest pojęciem
obojętnym i zbędnym, ale pojęcia wiara czy religia mają wartość
i funkcjonują poprawnie, ale na tym, że znane mi lub możliwe
do wyobrażenia modele ateizmu również wykluczają istnienie cudu.
A w takim razie fenomen o nazwie PiS jest analizowalny racjonalnie,
a wynik takiej analizy jest (u mnie) zawsze negatywny, jeśli model
ma być symetryczny. Ciekawe.

Czy jest tu ktoś, kto potrafi to wyjaśnić?
Zakładamy, że deklaracja palnicka jest logicznie prawdziwa.

Temat jest trochę trudniejszy, małe trolle proszę o nie uczestniczenie.

http://forum.gazeta.pl/forum/w,28,70265209,70265209,Czy_ateista_moze_byc_zwolennikiem_PiS_u_.html

Myslę, że to ważna dziś sprawa. A co Wy sądzicie?

 

 

palnick
O mnie palnick

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka