Pavl6 Pavl6
1270
BLOG

Wierzę w sukces TV Republika

Pavl6 Pavl6 Rozmaitości Obserwuj notkę 27

 Swego czasu dokładnie analizowałem przekazy medialne na temat startu TV Trwam. Były podobne, albo nawet gorsze, niż te o TV Republika. Przewidywano wielką klapę i rychły koniec. Kiedy stacja redemptorystów startowała wiele kwestii pozostawało wiele do życzenia - od krótkiego i mało rozbudowanego porgramu, po archaiczne studia, przypominające te sprzed 10, czy 20 lat. Jednak w przeciągu tych niespełna 10 lat (mija w czerwcu) istnienia stacja przeszła istny skok cywilizacyjny i obecnie niczym nie przypomina (jakościowo) początkujacej telewizji religijnej z Torunia. Mam przeczucie, że tak samo będzie z TV Republika.

 
 Dla mnie głównym symbolem przemiany jakości technicznej TV Trwam jest przejście z nadawania w formacie 4:3 i letterboxa do pełnego 16:9 oraz świetne animowane jingle i czołówki programów. Pod względem ramówki stacja zmieniła się nie do poznania. Początkowe kilka godzin wieczorem, z (wprowadoznymi po jakimś czasie) powtórkami rano i w nocy (dla Ameryki) programu, najczęściej wspólnego z Radiem Maryja to marność nad marnościami w porównaniu do dzisiejszego wyglądu ramówki stacji. Przede wszystkim TV Trwam transmituje wszystkie uroczystości z Watykanu, pielgrzymki papieskie, ale także przeprowadza wiele transmisji wydarzeń z Polski. No, ale transmisje to nie wszystko - muszę podkreślić ogromną różnorodność programów nadawanych w tej telewizji - zaczynali od emisji "Rozmów Niedokończonych" i "Serwisu Informacyjnego" razem z Radiem Maryja, a obecnie można w programie trafić na kilkanaście (może nawet kilkadziesiąt) interesujących programów od motoryzacyjnych po łowieckie. Ostatnio także natrafiłem na świetnie przygotowany (pod względem technicznym, ale także merytorycznym) program religijnym "Mocni w wierze", który mi przypomina programy religijne z TV Puls z czasów, jak jeszcze była w posiadaniu o. franciszkanów wespół z News Corp. 
 Wierzę, że może nie od razu, ale jednak TV Republika także zaoferuje dobry program pod kadym względem (i merytorycznym i technicznym). Mam nadzieję, że prace nad tą telewizją wesprą ludzie z różnych środowisk, co sprawi, że program będzie różnorodny. Już teraz czytając nazwiska głównych twórców - Wildstein, Sakiewicz, Gmyz, Stankiewicz, Terlikowski - wiem, że mogę liczyć na coś więcej niż ględzenie 24/h, że Tusk jest be, a Kaczyński super. Chciałbym, żeby TV Republika oglądało mi się tak fajnie, jak relacje ze spotkań w Klubie Ronina, które można znaleźć na Youtube (z resztą już wysłałem do Ewy Stankiewicz propozycję, aby i w TV Republika te reliacje były emitowane, a najlepiej, żeby stacja przeprowadzała transmisję na żywo). Co jest kolejnym plusem - stacja od początku zapowiada, że będzie mocno interaktywna, z czego zamierzam korzystać. Z resztą nawet, gdyby stacja nie zamierzała utrzymywać silnego kontaktu z widzami to ja i tak bym ich zasypywał tematami, którymi warto się zająć. 
 Jak będzie wyglądać program TV Republika? Okaże się prawdopodobnie w maju lub w czerwcu. Mam nadzieję, że w kwestii merytorycznej bliżej im będzie do wpolityce.pl niż do niezalezna.pl, a technicznej bliżej do Polsat News niż Superstacji. Na koniec mam takie ciekawe pytanie - jaką telewizję po społeczno-religijnej (TV Trwam) i informacyjno-publicystycznej (TV Republika) powinno stworzyć ogólno pojęte środowisko konserwatywne? 
Pavl6
O mnie Pavl6

Jeżeli o czymś piszę, to nie owijam w bawełnę - piszę prawdę wprost.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości