Piotr Strzembosz Piotr Strzembosz
548
BLOG

Świnie w mediach i w polityce

Piotr Strzembosz Piotr Strzembosz Polityka Obserwuj notkę 1
Jarosław Kuźniar, do niedawna sztandarowa postać stacji TVN, narzeka na media, które nie szanują jego prywatności. „To nie są fotoreporterzy. Ja bym ich nazywał złodziejami prywatności. Gdy zobaczyłem w mediach zdjęcia mojej ciężarnej żony, to poczułem się jak ktoś, komu się włamano do domu.
W zasadzie należałoby redaktorowi Kuźniarowi przyznać rację oraz głęboko mu współczuć, ale mam jedno małe zastrzeżenie. Stacja telewizyjna TVN od chwili powstania narusza prywatność osób publicznych (i nie tylko publicznych), opisuje i generuje skandale, żeruje na ludzkim nieszczęściu. Czy pokazanie ciężarnej żony osoby publicznej, to coś wykraczającego poza normy panujące w TVN? Czy naruszanie prywatności innych osób to zjawisko, do którego redaktor Kuźniar przez lata nie przywykł i którego nie akceptował?
Postawa Kuźniara przypomina postawę posła Palikota, który kilka miesięcy temu publicznie zapowiadał, że będzie wyciągał posłów z Platformy Obywatelskiej, a gdy z jego partii do PO „wyciągnięto” kilku posłów, nazywa to „polityczną korupcją”.
W takich sytuacjach przypomina mi się stary kawał: Dziewczyna pyta chłopaka „O czym myślisz?” „O tym samym co ty.” „Ach, ty świnio” odpowiada dziewczyna.
Czy zatem tylko dziennikarze innych mediów niż TVN, to „świnie”?

Były radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego, autor kilku scenariuszy filmowych i kilkuset artykułów, miłośnik kina, teatru i ogrodów botanicznych. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka