piowel piowel
411
BLOG

Dziki kraj, bandyckie obyczaje...

piowel piowel Gospodarka Obserwuj notkę 1

 Niby to trochę sie w życiu widziało. Wiele odczuło na własnej skórze przez kilkanaście lat "prowadzenia działalności gospodarczej", ale to co sie obecnie wyprawia moja wyobraźnię przerasta. 

Milłosiercie panujący rząd Leniwego Donalda oraz jego siepacze oficjalni przedstawiciele i donosiciele rzeczywiście gotują ludziom piekło:

Wczoraj otrzymałem błagalnego e-maila od sprzedawcy z Allegro od którego 5 lat temu kupiłem kilka książek po 1, 2 złote. POzwolę sobie go zacytować ukrywając dane osobowe...

"Witaj !

Mam nadzieję, że książka, którą kupiłeś u mnie sprawiła Ci wiele radości. 

Co do mnie - wpadłem w okrutne tarapaty. Gdy rozpoczynałem działalność na Allegro - udałem się do Urzędu Skarbowego z prośbą o informację, czy sprzedając na Allegro używane ksiązki skupione od osób bezdomnych będę musiał od nich płacić VAT. Pani w okienku sama nie wiedziała, dopiero po telefonicznej konsultacji z koleżanką powiedziała mi, że nie, jeśli zmienię opis mojej działalności w REGON na "internetowa sprzedaz wysyłkowa używanych książek" oraz, jeśli wszystkie wpłaty będą przychodziły na konto bankowe.

Po latach okazało się, że zostałem wprowadzony w błąd.

Teraz muszę zapłacić skarbowemu 29500 zł - więcej niż moje aktualne dochody z dwu ostatnich lat w całości! - głównie z powodu opodatkowania kosztów wysyłki!

Aby ukazać Ci ogrom strat pozwolę sobie przytoczyć przykład:

Jeśli kupiłeś np jakoweś opasłe lekarskie czy prawnicze tomiszcze za 2 zł, a koszt wysyłki wyniósł 11 zł (paczka) liczą mi VAT od 13 zł (22%) czyli fiskus rabuje mi 2,86 zł , bo nie podniosłem Ci kosztów wysyłki! Oczywiście płaciłem rzetelnie podatek dochodowy, a będąc przekonanym o braku opodatkowania książek skazanych na przemiał księgowałem je jako nie podlegające pod VAT. Nigdy nie odebrałem złotówki z VATu, który mi narastał od zakupów związanych z prowadzeniem działalności.

Ponadto naliczono mi podatek w wysokości 22% pomimo, że większość sprzedawanych książek (około 75% ) była wydana po roku 1980, posiada numery ISBN i jest obiążona 0 % podatkiem VAT. Urzędnikom nie chciało sie sprawdzać, ani nawet oszacować tej ilości.



Jestem w rozpaczy. Jako rencista pobieram 450 zł, a mam 500 zł alimentów!



Błagam o pomoc, jeśli uważasz, że treść poniższego pełnomocnictwa jest zgodna z prawdą, wypełnij i odeślij do mnie.

W Tobie moja cała nadzieja....


 

piowel
O mnie piowel

leniwy, dlatego z boku wydawać się moze, że pracowity bo CHCĘ ROBIĆ SZYBKO I DOBRZE, by mieć jak najszybciej ŚWIĘTY SPOKÓJ

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka