wlodek k wlodek k
744
BLOG

Trajektorie Smoleńskie

wlodek k wlodek k Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 48

 

Tupolew podchodzacy do lądowania 10.04.2014 na lotnisku Sewiernyj miał do wyboru dwie inne  teoretyczne trajektorie oprócz tej podobno podążanej. Trajektorie te  zaznaczyłem  używajac osobnych kolorów na wykresie zapożyczonym od pana Michała Jaworskiego z jego notki  p.t. Wysokość barometryczna (http://mjaworski.salon24.pl/632425,wysokosc-barometryczna).

1. Kolorem zielonym zaznaczyłem teoretyczną trajektorię którą powinien podążać samolot  aby manewr podchodzenia był zgodny z obowiązującymi przepisami lotnictwa cywilnego.

2. Kolorem czerwonym zaznaczyłem teoretyczna trajektorię która powinien był podążać samolot o ile wolą pilotów było wykonanie tzw szczura, lub manewru szczuropodobnego, mniej bezpiecznego manewru lądowania 

3. Oficjalna trajektoria ustaloną wedlug badań MAK/Miller zaznaczyłem strzałką niebieską.

4. Czarną strzałka zaznaczone jest miejsce odległe od początku pasa o okolo 1.2 km, w które celowali piloci podążająć oficjalna MAKowską trajektorię

Oceniając wykres oraz trajektorie, pojawia się jeden zasadniczy wniosek który musi nasunąć sie każdemu.  Z pozycji  istniejącej w XXI wieku wiedzy i technologi nawigacyjnej która była dostępna dla załogi samolotu  podążanie  scieżki prowadzącej  samolot na punkt odlegly o 1.2 km od poczatku pasa  jest zdarzeniem dalece mało prawdopodobnym, przy zalożeniu prawidłowo dzialajacej nawigacji pokładowej.

Blędne odczytywanie lub błędne podążanie  położenia  punktu w prostym ukladzie kartezjanskim gdzie "X " jest odległością a "Y" wysokościa  nie może stanowić poważnego argumentu  w wyjasnieniu zagadki katastrofy, lecz stanowi kpine.

Układ karezjański pochodzi od nazwiska francuskiego matematyka z 17 wieku, Rene Descartes ,a obecnie  interpretacja ukladu kartezjanskiego stanowi  elementarną umiejetnosc dla typowego średniego ucznia gimnazjum no i kazdego adepta gier komputerowych.  

wlodek k
O mnie wlodek k

Niezbyt młody ale nie łysy, finasowo stabilny, pogodny, wykształcony z przedmieścia miasta, ale bardzo, bardzo dużego. Bloga S24 piszę częściowo chyba z nudów, z czego moja piękną żoną nie jest zadowolona ale ona to toleruje. Ale a tak naprawde to nie za bardzo wiem dlaczego to piszę. .Codziennie mam jakies inne wytlumaczenie na moja tu obecnosc ale sprawa sprowadza sie do tego ze lubie tu pisac i byc komentowanym jak rowniez lubie komentowac innych.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka